SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De GP Print & Publishing voor de Tagwords van Budweiser

Dinsdag 19 Juni 2018


De GP Print & Publishing voor de Tagwords van Budweiser
Budweiser is een merk dat sterk verankerd is in de popcultuur en de muziek. In de loop der jaren werd het merk van AB InBev vaak en sterk geassocieerd met hoogtepunten in de muziek; het werd bijvoorbeeld overvloedig gefotografeerd in het gezelschap van sterren als de Stones, de Beatles, Jimmy Hendrix of de Sex Pistols, om er maar een paar te noemen. Jammer genoeg zijn deze beelden niet rechtenvrij en kon het merk ze dus niet gebruiken in zijn communicatie.

Maar ook al mochten de foto’s niet getoond worden, het merk kon wel zeggen waar ze te vinden zijn. Zo kwam het Braziliaanse bureau Africa op het idee om een ‘drive-to-Google Images’ campagne uit te werken. Het creëerde ook affiches, banners en bierviltjes met vier sleutelwoorden (‘1967 Monterrey Audience Budweiser’, ‘1977 Backstage Guitarist Budweiser’, ‘1980 Detroit Radio Budweiser’ of ‘1987 California Hip-Hop Budweiser’), met daarbij de boodschap ‘Search it’, een doorverwijzing naar Google Images.

De campagne die verspreid werd in de buurt van concertzalen, cafés en via het internet, genereerde 5 miljard zoekopdrachten. Aldus vond Budweiser een ludieke manier om het publiek mee te nemen op ontdekking doorheen zijn geschiedenis, met de onrechtstreekse hulp van Google.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier