SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De GP Print & Publishing voor de Tagwords van Budweiser

Dinsdag 19 Juni 2018


De GP Print & Publishing voor de Tagwords van Budweiser
Budweiser is een merk dat sterk verankerd is in de popcultuur en de muziek. In de loop der jaren werd het merk van AB InBev vaak en sterk geassocieerd met hoogtepunten in de muziek; het werd bijvoorbeeld overvloedig gefotografeerd in het gezelschap van sterren als de Stones, de Beatles, Jimmy Hendrix of de Sex Pistols, om er maar een paar te noemen. Jammer genoeg zijn deze beelden niet rechtenvrij en kon het merk ze dus niet gebruiken in zijn communicatie.

Maar ook al mochten de foto’s niet getoond worden, het merk kon wel zeggen waar ze te vinden zijn. Zo kwam het Braziliaanse bureau Africa op het idee om een ‘drive-to-Google Images’ campagne uit te werken. Het creëerde ook affiches, banners en bierviltjes met vier sleutelwoorden (‘1967 Monterrey Audience Budweiser’, ‘1977 Backstage Guitarist Budweiser’, ‘1980 Detroit Radio Budweiser’ of ‘1987 California Hip-Hop Budweiser’), met daarbij de boodschap ‘Search it’, een doorverwijzing naar Google Images.

De campagne die verspreid werd in de buurt van concertzalen, cafés en via het internet, genereerde 5 miljard zoekopdrachten. Aldus vond Budweiser een ludieke manier om het publiek mee te nemen op ontdekking doorheen zijn geschiedenis, met de onrechtstreekse hulp van Google.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier