SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Closer than you think, door Damien Lemaire (MM)

Zaterdag 2 Juni 2018


Closer than you think, door Damien Lemaire (MM)
Op zaterdag 2 juni publiceerde Creative Belgium een uniek magazine over creativiteit en reclame. Dat deed het in samenwerking met “’s lands beste vertegenwoordigers van het vak” en vooral met De Morgen.
 
Het magazine werd verspreid op 50.000 exemplaren, bij alle abonnees van de Vlaamse krant en alle vakmensen uit de sector die exclusief een exemplaar mochten ontvangen ter gelegenheid van het traditionele gala van de Creative Belgium Awards in Knokke.
 
Natuurlijk kunnen we het initiatief enkel toejuichen. Het is immers bedoeld om roepingen bij de jongeren te wekken en hun meer bepaald zin te geven om in de reclame te komen werken. Wat we wel betreuren, is dat het initiatief enkel in het noorden van het land genomen werd. Zijn de jonge Franstalige talenten dan zo proactief dat het niet nodig is hen te overtuigen om in het Belgische reclamewereldje te stappen?
 
Dat lijken de Franstalige krantenuitgevers alleszins te denken, want zij gingen niet in op de oproep van Creative Belgium om een speciaal nummer te maken. Zijn de jonge Franstaligen bovendien zo tuk op de dagbladpers dat ze niet meer overtuigd moeten worden om een abonnement te nemen?
 
Wat er ook van zij, wat ik het ergst vind is dat de Franstaligen, hoewel ze deze keer de kans kregen actief deel te nemen aan de Creative Belgium Awards, wat niet meer gebeurd was sinds we al onze creatieve ambities aan onze buren en vrienden in het noordelijke landsgedeelte toevertrouwden, alweer de boot gemist hebben.
 
Echt, beste Franstalige vrienden, als het zo zit, moeten we ook niet komen klagen. Gelukkig ga je niet dood van je belachelijk te maken en dat was nooit “closer than you think”.



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier