SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Closer than you think, door Damien Lemaire (MM)

Zaterdag 2 Juni 2018


Closer than you think, door Damien Lemaire (MM)
Op zaterdag 2 juni publiceerde Creative Belgium een uniek magazine over creativiteit en reclame. Dat deed het in samenwerking met “’s lands beste vertegenwoordigers van het vak” en vooral met De Morgen.
 
Het magazine werd verspreid op 50.000 exemplaren, bij alle abonnees van de Vlaamse krant en alle vakmensen uit de sector die exclusief een exemplaar mochten ontvangen ter gelegenheid van het traditionele gala van de Creative Belgium Awards in Knokke.
 
Natuurlijk kunnen we het initiatief enkel toejuichen. Het is immers bedoeld om roepingen bij de jongeren te wekken en hun meer bepaald zin te geven om in de reclame te komen werken. Wat we wel betreuren, is dat het initiatief enkel in het noorden van het land genomen werd. Zijn de jonge Franstalige talenten dan zo proactief dat het niet nodig is hen te overtuigen om in het Belgische reclamewereldje te stappen?
 
Dat lijken de Franstalige krantenuitgevers alleszins te denken, want zij gingen niet in op de oproep van Creative Belgium om een speciaal nummer te maken. Zijn de jonge Franstaligen bovendien zo tuk op de dagbladpers dat ze niet meer overtuigd moeten worden om een abonnement te nemen?
 
Wat er ook van zij, wat ik het ergst vind is dat de Franstaligen, hoewel ze deze keer de kans kregen actief deel te nemen aan de Creative Belgium Awards, wat niet meer gebeurd was sinds we al onze creatieve ambities aan onze buren en vrienden in het noordelijke landsgedeelte toevertrouwden, alweer de boot gemist hebben.
 
Echt, beste Franstalige vrienden, als het zo zit, moeten we ook niet komen klagen. Gelukkig ga je niet dood van je belachelijk te maken en dat was nooit “closer than you think”.



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier