Fr
Close

CREATIONS

Closer than you think, door Damien Lemaire (MM)

Zaterdag 2 Juni 2018

Closer than you think, door Damien Lemaire (MM)

Op zaterdag 2 juni publiceerde Creative Belgium een uniek magazine over creativiteit en reclame. Dat deed het in samenwerking met “’s lands beste vertegenwoordigers van het vak” en vooral met De Morgen.
 
Het magazine werd verspreid op 50.000 exemplaren, bij alle abonnees van de Vlaamse krant en alle vakmensen uit de sector die exclusief een exemplaar mochten ontvangen ter gelegenheid van het traditionele gala van de Creative Belgium Awards in Knokke.
 
Natuurlijk kunnen we het initiatief enkel toejuichen. Het is immers bedoeld om roepingen bij de jongeren te wekken en hun meer bepaald zin te geven om in de reclame te komen werken. Wat we wel betreuren, is dat het initiatief enkel in het noorden van het land genomen werd. Zijn de jonge Franstalige talenten dan zo proactief dat het niet nodig is hen te overtuigen om in het Belgische reclamewereldje te stappen?
 
Dat lijken de Franstalige krantenuitgevers alleszins te denken, want zij gingen niet in op de oproep van Creative Belgium om een speciaal nummer te maken. Zijn de jonge Franstaligen bovendien zo tuk op de dagbladpers dat ze niet meer overtuigd moeten worden om een abonnement te nemen?
 
Wat er ook van zij, wat ik het ergst vind is dat de Franstaligen, hoewel ze deze keer de kans kregen actief deel te nemen aan de Creative Belgium Awards, wat niet meer gebeurd was sinds we al onze creatieve ambities aan onze buren en vrienden in het noordelijke landsgedeelte toevertrouwden, alweer de boot gemist hebben.
 
Echt, beste Franstalige vrienden, als het zo zit, moeten we ook niet komen klagen. Gelukkig ga je niet dood van je belachelijk te maken en dat was nooit “closer than you think”.

Archief / CREATIONS