SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Best Corporate Brands 2018: #2 The Walt Disney Company

Dinsdag 29 Mei 2018


Best Corporate Brands 2018: #2 The Walt Disney Company
Televisie, radio, animatie, film, consumptiegoederen, toerisme, sport... In zijn 95-jarig bestaan is The Walt Disney Company uitgegroeid tot een veelzijdig bedrijf en een model in zijn genre. Het handelsmerk is weliswaar nog steeds hetzelfde als op dag een: magie op elk niveau. “Dankzij dit imago behaalt Disney hoge scores op de meest emotionele elementen van onze evaluatie”, aldus de GfK-specialisten. “Het bedrijf slaagt er niet alleen in zich te onderscheiden van de andere, maar geniet ook een hogere voorkeur dan het gemiddelde, met de tweede score op dit specifieke criterium.”

Verrassend genoeg lijkt Disney op relationeel vlak niet zo dichtbij de mensen te staan. Slechts vier mensen op tien zeggen een sterke band met het merk te hebben. De zes anderen definiëren hun relatie met Disney als zwak (“kennis”) of negatief (“ontbonden vriendschap” of “conflictrelatie”). Met andere woorden mensen die van het merk Disney houden, voelen zich er niet noodzakelijk mee verwant.

Ze houden vooral van het idee dat het merk uitstraalt: “Zonder daarom per se de indruk te hebben dat ze het helemaal kennen, wat gezien de omvang van de groep en zijn activiteiten, begrijpelijk is”, besluit GfK. “Het punt waar Disney het sterkst staat, en dat is logisch voor dit soort bedrijf, is op het vlak van zijn internationale karakter, waar het de hoogste score behaalt. Wat de perceptie bij de Belgische bevolking van de Disney-groep betreft, het is interessant om vast te stellen dat het publiek vooral de kwaliteit van de producten belangrijk vindt. Disney behaalt ook de tweede hoogste score op het item “aanbod betere producten/diensten dan andere bedrijven op de markt”. Het logo van Mickey Mouse is dus een garantie voor kwaliteit geworden.

Disney en co behaalden hun beste plaats in 2018 op de Best Brands van Serviceplan en GfK, nadat ze in 2017 op vier eindigden. Het loont dus beslist de moeite om ze volgend jaar te volgen en te zien of ze de lokale reus Colruyt van de troon kunnen stoten.

Meer info vind je hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier