SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: welk aandeel voor mobile reclamebestedingen in België?

Zaterdag 26 Mei 2018


Seen from Space: welk aandeel voor mobile reclamebestedingen in België?
Emarketeer publiceerde een reeks statistieken betreffende de reclamebestedingen voor Europa in 2018. Europa is hier zeer ruim opgevat, want het omvat Turkije en Rusland. Tegelijk vallen bepaalde landen, waaronder het onze, uit de boot.

Bij de gegevens van eMarketeer ontdekken we zeer relevante informatie over de penetratie van mobile bij de consumenten in de beschouwde zones. Die bedraagt gemiddeld 68%, maar met belangrijke onderlinge verschillen (Turkije: 52% - Denemarken: 80%). De Belgische resultaten sluiten hier goed bij aan, aangezien de Establishment Survey van het CIM aangeeft dat 66% van de Belgen van 12 jaar en ouder een smartphone gebruiken. Dat komt overeen met de cijfers voor onze buurlanden (Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië). Daartegenover staat dat het aandeel van mobile in de digitale bestedingen gemiddeld 57% bedraagt in de bestudeerde landen, maar ook hier zijn er grote verschillen.

Is er een correlatie tussen beide? Ja en neen. De algemene trend is duidelijk: hoe hoger de penetratie van de smartphone in een land, hoe groter de kans dat digital veel gewicht in de schaal van de bestedingen legt. Maar toch kan het aandeel van mobile aanzienlijk verschillen als de penetratie vergelijkbaar is. In België moeten we nog steeds raden naar het aandeel van mobile in de digitale bestedingen. A priori zou het minstens een euro op twee die in digital geïnvesteerd worden moeten vertegenwoordigen, maar wat is daar de reële waarde van? Helaas kan eMarketeer ons niet helpen om deze vraag te beantwoorden.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier