SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Kantar Brand Footprint: 65% marktaandeel voor lokale FMCG-merken

Woensdag 16 Mei 2018


Kantar Brand Footprint: 65% marktaandeel voor lokale FMCG-merken
Volgens de laatste editie van de Brand Foodprint, de wereldwijde barometer van Kantar die de meest gekozen FMCG-merken onderzoekt, overheersen de lokale merken ruimschoots, met een marktaandeel van bijna 65% (+0,4 pint). Hun overwicht is nog duidelijker in de categorieën zuivel en food, waar ze respectievelijk 80% en 73% vertegenwoordigen.
 
Globaal en voor het zesde jaar op rij blijft Coca-Cola het meest gevraagde merk ter wereld, voor Colgate dat weliswaar een veel grotere penetratie kent (61,6% vs 41,3%). De verrassende derde plaats is voor Maggi (Nestlé) dat de snelste groei in de Top 50 van Kantar neerzet. De top tien wordt met drie merken overheerst door Unilever: Lifebuoy (4), Sunsilk (9) en Knorr (10). Verder vinden we Nestlé met Nescafé (7) en Pepsico met Lay's (5) en Pepsi (6).
 
Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier