SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

33% van de reclamebestedingen in luxe gaat naar digital

Donderdag 17 Mei 2018


33% van de reclamebestedingen in luxe gaat naar digital
Volgens de laatste editie van de Luxury Adspend Forecasts van Zenith zal digital 33% van de reclamebestedingen voor luxemerken vertegenwoordigen in 2018, tegenover 30% in 2017. Deze groei wordt ondersteund door video en gegarandeerde programmatic formules. De hotelmerken nemen dit jaar 50% van de bestedingen voor hun rekening, de luxe-automerken 39%. De traditionelere spelers blijven ietwat… traditioneler in hun mediakeuzes: digital vertegenwoordigt slechts 28% van de bestedingen voor horloges en juwelen en 27% voor parfum en beauty. In mode is digital amper goed voor 13%.
 
De grootste reclamemarkt voor luxe zijn nog steeds de Verenigde Staten (5,2 miljard dollar), ver voor China (2,1 miljard dollar). Beide landen nemen 61% van de reclamebestedingen in de luxesector voor hun rekening. Nog even preciseren dat China d meest geavanceerde digitale markt is voor luxeadverteerders; 53% van de recalem was er digitaal in 2017. Volgens Zenith zal deze proportie tegen 2019 oplopen tot 68%.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier