SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Naar een stabilisering van de televisiekijkgewoonten in het noorden?

Zondag 6 Mei 2018


Seen from Space: Naar een stabilisering van de televisiekijkgewoonten in het noorden?
We weten dat de Vlamingen eerder dan de Franstaligen (massaal) toegang hadden tot de technologie die uitgesteld kijken mogelijk maakte. De markt is dus rijper in het noorden dan in het zuiden. En de Vlaamse kijkers maken volop gebruik van deze nieuwe vrijheid. Het live kijken is er dus serieus gedaald. Van het eerste trimester van 2013 tot dezelfde periode in 2017 is het met 22,5% gedaald (All 18-54 - Total Day). Het volume dat vastgesteld werd in Q1 2017 is dan weer hetzelfde als dat van Q1 in 2018. Dezelfde vaststelling geldt ongeveer voor Q4 2016 en Q4 2017. De daling lijkt dus stopgezet, tenminste tijdelijk. Wat het totale kijken naar zenders betreft (Live + TSV), dat is tussen 2013 en 2017 slechts met 7% gedaald en blijft ook stabiel tijdens de twee laatste geobserveerde trimesters. Ondanks de vele alternatieven waarover de consumenten kunnen beschikken, toch blijven de traditionele zenders aantrekkelijk. Zeker als je weet dat de mobiele uitrusting ondertussen is blijven toenemen. Het is nog te vroeg om ervan uit te gaan dat de markt matuur is en dat de volumes stabiel zullen blijven. Het potentieel van de SVOD is nog lang niet verwezenlijkt en dat zou een grote impact kunnen verwerven op het kijken naar de zenders dan nu. De situatie is minder positief op de jonge volwassenen (15-34) bij wie de recente trend nog steeds negatief is. Toch is het live televisieverbruik in het noorden op een grote doelgroep als de 18-54-jarigen de laatste zes maanden voor deze eerste keer stabiel na jaren van daling.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier