SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Naar een stabilisering van de televisiekijkgewoonten in het noorden?

Zondag 6 Mei 2018


Seen from Space: Naar een stabilisering van de televisiekijkgewoonten in het noorden?
We weten dat de Vlamingen eerder dan de Franstaligen (massaal) toegang hadden tot de technologie die uitgesteld kijken mogelijk maakte. De markt is dus rijper in het noorden dan in het zuiden. En de Vlaamse kijkers maken volop gebruik van deze nieuwe vrijheid. Het live kijken is er dus serieus gedaald. Van het eerste trimester van 2013 tot dezelfde periode in 2017 is het met 22,5% gedaald (All 18-54 - Total Day). Het volume dat vastgesteld werd in Q1 2017 is dan weer hetzelfde als dat van Q1 in 2018. Dezelfde vaststelling geldt ongeveer voor Q4 2016 en Q4 2017. De daling lijkt dus stopgezet, tenminste tijdelijk. Wat het totale kijken naar zenders betreft (Live + TSV), dat is tussen 2013 en 2017 slechts met 7% gedaald en blijft ook stabiel tijdens de twee laatste geobserveerde trimesters. Ondanks de vele alternatieven waarover de consumenten kunnen beschikken, toch blijven de traditionele zenders aantrekkelijk. Zeker als je weet dat de mobiele uitrusting ondertussen is blijven toenemen. Het is nog te vroeg om ervan uit te gaan dat de markt matuur is en dat de volumes stabiel zullen blijven. Het potentieel van de SVOD is nog lang niet verwezenlijkt en dat zou een grote impact kunnen verwerven op het kijken naar de zenders dan nu. De situatie is minder positief op de jonge volwassenen (15-34) bij wie de recente trend nog steeds negatief is. Toch is het live televisieverbruik in het noorden op een grote doelgroep als de 18-54-jarigen de laatste zes maanden voor deze eerste keer stabiel na jaren van daling.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier