SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Mobile In view, minder dan de helft volgens Moat

Zondag 22 April 2018


Seen from Space: Mobile In view, minder dan de helft volgens Moat
45% gemiddelde zichtbaarheid. Volgens Moat is dat het gemiddelde ‘in view’ percentage van display advertenties via mobile voor de drie eerste trimesters van 2017. Dat percentage blijft vrij stabiel. België doet het niet beter of slechter dan de rest van de wereld en dat is al bij al vrij logisch: alle devices zijn uiteindelijk dezelfde. Noch bij ons noch elders lijkt er een duidelijk verband tussen de grootte van de advertentie en haar zichtbaarheid. Die wordt overigens gedefinieerd als “het percentage impressies dat meegerekend wordt als minstens 50% van een advertentie gedurende minstens een seconde aan een stuk zichtbaar was”. Uiteindelijk is de zichtbaarheid van reclame via mobile dus zeker niet enorm, want we zitten met een gul gedefinieerde kijkdrempel en een laag zichtbaarheidspercentage. Dat laatste ligt inderdaad duidelijk onder de helft. Dat is goed om te weten als je weet dat alle voorspellingen inzake reclamebestedingen mobile als de grote winnaar voor de komende jaren afschilderen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier