SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Mobile In view, minder dan de helft volgens Moat

Zondag 22 April 2018


Seen from Space: Mobile In view, minder dan de helft volgens Moat
45% gemiddelde zichtbaarheid. Volgens Moat is dat het gemiddelde ‘in view’ percentage van display advertenties via mobile voor de drie eerste trimesters van 2017. Dat percentage blijft vrij stabiel. België doet het niet beter of slechter dan de rest van de wereld en dat is al bij al vrij logisch: alle devices zijn uiteindelijk dezelfde. Noch bij ons noch elders lijkt er een duidelijk verband tussen de grootte van de advertentie en haar zichtbaarheid. Die wordt overigens gedefinieerd als “het percentage impressies dat meegerekend wordt als minstens 50% van een advertentie gedurende minstens een seconde aan een stuk zichtbaar was”. Uiteindelijk is de zichtbaarheid van reclame via mobile dus zeker niet enorm, want we zitten met een gul gedefinieerde kijkdrempel en een laag zichtbaarheidspercentage. Dat laatste ligt inderdaad duidelijk onder de helft. Dat is goed om te weten als je weet dat alle voorspellingen inzake reclamebestedingen mobile als de grote winnaar voor de komende jaren afschilderen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier