SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Mobile In view, minder dan de helft volgens Moat

Zondag 22 April 2018


Seen from Space: Mobile In view, minder dan de helft volgens Moat
45% gemiddelde zichtbaarheid. Volgens Moat is dat het gemiddelde ‘in view’ percentage van display advertenties via mobile voor de drie eerste trimesters van 2017. Dat percentage blijft vrij stabiel. België doet het niet beter of slechter dan de rest van de wereld en dat is al bij al vrij logisch: alle devices zijn uiteindelijk dezelfde. Noch bij ons noch elders lijkt er een duidelijk verband tussen de grootte van de advertentie en haar zichtbaarheid. Die wordt overigens gedefinieerd als “het percentage impressies dat meegerekend wordt als minstens 50% van een advertentie gedurende minstens een seconde aan een stuk zichtbaar was”. Uiteindelijk is de zichtbaarheid van reclame via mobile dus zeker niet enorm, want we zitten met een gul gedefinieerde kijkdrempel en een laag zichtbaarheidspercentage. Dat laatste ligt inderdaad duidelijk onder de helft. Dat is goed om te weten als je weet dat alle voorspellingen inzake reclamebestedingen mobile als de grote winnaar voor de komende jaren afschilderen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier