SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Mediamomenten. Televisie is koning van de nacht

Zondag 25 Februari 2018


Seen from Space: Mediamomenten. Televisie is koning van de nacht
Aan de hand van de gegevens uit de CIM OOH-studie kan een gebruikscurve per uur en per dag van de week opgesteld worden. Het leek interessant om de modulering van de verplaatsingen te vergelijken met de consumptie van de media waarvoor deze uurschommelingen ook beschikbaar zijn. Dat zijn televisie en radio (wat zou het super zijn om hetzelfde te kunnen doen voor de andere, zeker de online media). Volgens de traffic DB van het CIM zou de voornaamste concentratie van de verplaatsingen niet tijdens de ochtend plaatsvinden, maar veeleer ’s avonds. Verbazend voor de pendelaars wellicht, maar zij vertegenwoordigen niet de hele bevolking. Er zijn niet alleen de verplaatsingen voor het werk, maar ook de kinderen, boodschappen,… De radio in 2017 zit in een globaal omgekeerde situatie, met een ‘morning peak’ die veel hoger ligt dan ’s avonds (wat nog duidelijker is in het weekend). Televisie blijft dan weer een avond- en zelfs nachtmedium. Tijdens de uurschijf van middernacht tot een uur ’s morgens boeit de buis nog 70 tot 80% van zijn gemiddelde publiek op een dag.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier