SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Mediamomenten. Televisie is koning van de nacht

Zondag 25 Februari 2018


Seen from Space: Mediamomenten. Televisie is koning van de nacht
Aan de hand van de gegevens uit de CIM OOH-studie kan een gebruikscurve per uur en per dag van de week opgesteld worden. Het leek interessant om de modulering van de verplaatsingen te vergelijken met de consumptie van de media waarvoor deze uurschommelingen ook beschikbaar zijn. Dat zijn televisie en radio (wat zou het super zijn om hetzelfde te kunnen doen voor de andere, zeker de online media). Volgens de traffic DB van het CIM zou de voornaamste concentratie van de verplaatsingen niet tijdens de ochtend plaatsvinden, maar veeleer ’s avonds. Verbazend voor de pendelaars wellicht, maar zij vertegenwoordigen niet de hele bevolking. Er zijn niet alleen de verplaatsingen voor het werk, maar ook de kinderen, boodschappen,… De radio in 2017 zit in een globaal omgekeerde situatie, met een ‘morning peak’ die veel hoger ligt dan ’s avonds (wat nog duidelijker is in het weekend). Televisie blijft dan weer een avond- en zelfs nachtmedium. Tijdens de uurschijf van middernacht tot een uur ’s morgens boeit de buis nog 70 tot 80% van zijn gemiddelde publiek op een dag.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier