SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Shoppende Belgen, vooral op zaterdag en vooral met de auto

Zondag 25 Februari 2018


Seen from Space: Shoppende Belgen, vooral op zaterdag en vooral met de auto
De new look OOH-studie van het CIM berust op een virtuele databank die de wekelijkse verplaatsingen van meer dan 9 miljoen Belgen schat. Deze grote verzameling van big data kan nu rechtstreeks geëxploiteerd worden om de verplaatsingen te analyseren per doelgroep, vervoerwijze, tijdstip en reden van de verplaatsing. Vandaar het idee om deze ‘trips’ om te gaan shoppen te ontleden naargelang de weekdag, uurschijf en vervoerwijze. Aldus blijkt dat de meeste shoppingtrips per auto gebeuren (70%), in een proportie die hoger is dan het gemiddelde. Als we alle verplaatsingen – wat ook hun motief is – onderzoeken, blijft de auto het sterkst vertegenwoordigd (iets minder dan 67%), maar in significant mindere mate dan bij de verplaatsingen voor boodschappen. De auto slorpt trouwens een stuk van elke vervoerwijze op: om te winkelen nemen alle vervoermiddelen proportioneel enigszins af. Het zou dus wel een heel moeilijk kunnen zijn de Belgen te overtuigen om met de trein te gaan winkelen. De populairste dag om te winkelen is zoals verwacht zaterdag. Ook zondagochtend lijkt gegeerd: de bakker, de zondagsmarkt en de steeds vaker geopende winkels… gelegenheden genoeg en het is een moment waarop de shoppers tijd hebben.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier