SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Big Google is protecting you

Zondag 11 Februari 2018


Seen from Space: Big Google is protecting you
Het zal niemand ontgaan zijn dat Google binnenkort een adblocker activeert in zijn Chrome browser. Niet om alle reclame te blokkeren, maar enkel de formaten die als intrusief worden beschouwd volgens de Coalition for Better Ads. A priori is er volgens Google geen enkele reden tot paniek voor de sites die gecontroleerd hebben of ze conform deze beperkingen zijn. Er zouden evenmin conflicten ontstaan bij surfers die al een adblocker hebben. Google zelf heeft het trouwens liever over een filter, aangezien enkel de formaten die als nefast voor de gebruikerservaring beschouwd worden, ook verwijderd zullen worden. Het is duidelijk dat de inzet voor de toekomst van het internetecosysteem gedeeltelijk afhangt van een positieve reclamebeleving en perceptie. Bedoeling is dus vooraf handelen om de groei van radicalere adblockers te voorkomen.

Het gaat zeker niet om een anekdote, want Chrome is de vaakst gebruikte browser, zowel in binnen- als in buitenland. Bij ons was Chrome in januari 2018 goed voor 50% van de page views, met 28% via de desktop en 22% voor mobile. Wereldwijd is zijn dominantie nog groter, met 56% van het totaal tijdens dezelfde periode. De implementatie van de filter en zijn gevolgen is dus beslist het volgen waard de komende weken!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier