SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Belgen hebben 6 schermen ter beschikking in gezinskring

Zondag 14 Januari 2018


Seen from Space: Belgen hebben 6 schermen ter beschikking in gezinskring
De CIM Establishment Survey geeft ook vrij volledige aanwijzingen over de technologische infrastructuur die beschikbaar is binnen de gezinnen, waaronder de toestellen waarmee video kan worden gelezen. Deze informatie sluit aan bij de gegevens die tot dusver beschikbaar waren via de radiostudie van het CIM, maar ze zijn vollediger. Zo wordt voortaan de vraag gesteld naar het aantal vaste en draagbare PC’s, tablets en smartphones (1, 2 of 3 en meer). Tot dusver bleef de vraag over de devices beperkt tot ja of neen. Resultaat: volgens de CIM radiostudie werd het aantal beschikbare schermen per individu geschat op ongeveer vier. Wetende dat dit aantal onderschat was, bepaalt de establishment survey dit gemiddelde op iets meer dan zes. Het cijfer ligt iets hoger bij de Nederlandstalige dan bij de Franstalige gezinnen (6.4 tegenover 5,8, gemiddeld).

Wat de infrastructuur betreft zijn het noorden en het zuiden gelijkend, maar er is toch een verschil van tien punten (59% tegenover 49%) wat de penetratie van tactiele tablets betreft. Ook is de proportie Vlaamse gezinnen zonder tv (minder dan 2%) veel kleiner dan bij de Franstaligen (bijna 5%). Tot slot kunnen we nog vaststellen dat het percentage beschikbare schermen pijlsnel stijgt bij grote gezinnen en bij de jongeren. Omgekeerd beschikken senioren en minder gegoede gezinnen over veel minder schermen (minder dan 3 bij de 65-plussers). Natuurlijk is er nog de vraag van het aantal schermen dat daadwerkelijk gebruikt wordt, want bepaalde toestellen worden makkelijk gedeeld, terwijl andere – zoals de smartphone – veel persoonlijker of zelfs intiem zijn. Kortom, het aantal schermen zegt niet alles, maar is wel een stevige basis (‘establishment’) voor ander onderzoek.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier