Fr
Close

INTELLIGENCE

Seen from Space: NRS-bioscoopbereik, stabiliteit troef

Zondag 29 Oktober 2017

Seen from Space: NRS-bioscoopbereik, stabiliteit troef

In de loop der jaren blijft de bioscoopbereikstudie verbonden met de field van het personderzoek en zijn ± 10.000 face-to-face interviews op jaarbasis. Deze enquête wordt ook gekenmerkt door een zeer grote constantheid in de (zeer korte) vragenlijst. De stabiliteit zou inspirerend kunnen werken, want ook het resultaat is zeer standvastig: een weekbereik dat schommelt tussen 500 en 600.000 individuen, en een totale penetratie van 46 tot 48% (dit jaar iets meer). De mediacurrency – de wekelijkse reach – kan ook prat gaan op een bijzonder constant profiel: de gemiddelde bioscoopganger is een jonge dertiger (sinds 2011 is hij net geen drie jaar ouder geworden) die tot de betere bevolkingsklassen behoort (‘3.7’, om precies te zijn, een waarde die berekend wordt en zich tussen de hogere sociale groepen 3 en 4 bevindt).

Archief / INTELLIGENCE