SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Pearl meteen volleerd

Donderdag 19 Oktober 2017


Pearl meteen volleerd
Pearl, het eerste jurylid ter wereld dat uitgerust is met artificiële intelligentie en dat door DDB bedacht werd voor de tiende verjaardag van de Mixx Awards, kende de eerste AI-award toe aan een campagne die ook van de vakjury een Gold kreeg. De gelukkige winnaar in kwestie is ‘Her Street View’, een campagne van J. Walter Thompson voor de vzw Touche Pas A Ma Pote.
 
Pearl, die zo heet bij wijze van hulde aan Radia Perlman die beschouwd wordt als de moeder van het internet, maakte haar verdict bekend op basis van 41 variabelen die meetelden voor de toekenning van een prijs sinds de oprichting van de Mixx. Ze leerde zichzelf denken als een jurylid en kan met een hoge mate van precisie voorspellen hoeveel kans een campagne maakt om een award te winnen.
 
Pearl werd ontworpen in samenwerking met de Antwerpenaren van Faction XY, gespecialiseerd in deep en machine learning, en Microsoft dat vroegtijdig toegang verleende tot een preview van Video Indexer Service. Dat alle jury’s nu voortaan afgeschaft mogen worden, is echter wel een brug te ver.



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier