SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Pearl meteen volleerd

Donderdag 19 Oktober 2017


Pearl meteen volleerd
Pearl, het eerste jurylid ter wereld dat uitgerust is met artificiële intelligentie en dat door DDB bedacht werd voor de tiende verjaardag van de Mixx Awards, kende de eerste AI-award toe aan een campagne die ook van de vakjury een Gold kreeg. De gelukkige winnaar in kwestie is ‘Her Street View’, een campagne van J. Walter Thompson voor de vzw Touche Pas A Ma Pote.
 
Pearl, die zo heet bij wijze van hulde aan Radia Perlman die beschouwd wordt als de moeder van het internet, maakte haar verdict bekend op basis van 41 variabelen die meetelden voor de toekenning van een prijs sinds de oprichting van de Mixx. Ze leerde zichzelf denken als een jurylid en kan met een hoge mate van precisie voorspellen hoeveel kans een campagne maakt om een award te winnen.
 
Pearl werd ontworpen in samenwerking met de Antwerpenaren van Faction XY, gespecialiseerd in deep en machine learning, en Microsoft dat vroegtijdig toegang verleende tot een preview van Video Indexer Service. Dat alle jury’s nu voortaan afgeschaft mogen worden, is echter wel een brug te ver.



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier