SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Pearl meteen volleerd

Donderdag 19 Oktober 2017


Pearl meteen volleerd
Pearl, het eerste jurylid ter wereld dat uitgerust is met artificiële intelligentie en dat door DDB bedacht werd voor de tiende verjaardag van de Mixx Awards, kende de eerste AI-award toe aan een campagne die ook van de vakjury een Gold kreeg. De gelukkige winnaar in kwestie is ‘Her Street View’, een campagne van J. Walter Thompson voor de vzw Touche Pas A Ma Pote.
 
Pearl, die zo heet bij wijze van hulde aan Radia Perlman die beschouwd wordt als de moeder van het internet, maakte haar verdict bekend op basis van 41 variabelen die meetelden voor de toekenning van een prijs sinds de oprichting van de Mixx. Ze leerde zichzelf denken als een jurylid en kan met een hoge mate van precisie voorspellen hoeveel kans een campagne maakt om een award te winnen.
 
Pearl werd ontworpen in samenwerking met de Antwerpenaren van Faction XY, gespecialiseerd in deep en machine learning, en Microsoft dat vroegtijdig toegang verleende tot een preview van Video Indexer Service. Dat alle jury’s nu voortaan afgeschaft mogen worden, is echter wel een brug te ver.



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier