Fr
Close

TRAINING&BOOKS

Space herinterpreteert de mythes rond digitale reclame

Maandag 16 Oktober 2017

Space herinterpreteert de mythes rond digitale reclame

Space publiceerde zopas een white paper. ‘Debunking Digital Myths: 7 fact-based positions’ wil een aantal clichés rond digitale reclame toegepast op de Belgische situatie doorprikken. Het document werd opgesteld door Bernard Cools en Stéphanie Radochitzki, respectievelijk Chief Intelligence Officer en Digital Strategy Manager. Het telt 24 pagina’s en is volgens ons een ‘must read’.
 
Dit zijn de zeven mythes die Space onder de loep neemt:
 
- Ad fraud kost de reclamemarkt miljoenen. Dat is niet waar. In België vertegenwoordigt fraude met digitale reclame een ratio van 2 à 3%.
 
- 50% van de impressies is niet zichtbaar. Dat klopt, maar 100% zichtbaarheid is niet noodzakelijk mogelijk en niet echt eerlijk, als dat enkel van digitale reclame geëist wordt, aldus het mediabureau.
 
- Traditionele buying is veilig voor het merk, programmatic is dat niet. Onjuist. Brand safety is beheerbaar, maar de definitie verschilt naargelang de adverteerder.
 
- 40% van de bestedingen van de adverteerders verdwijnt. Slechts 60% komt echt bij de uitgevers terecht. Waar en niet waar. Een deel van het budget vergoedt de tussenpersonen en er is er wel een aantal.
 
- Er zijn geen standaarden voor online video. Niet waar. Er bestaan metingen, maar iedereen moet het wel eens zijn over de drempels.
 
- Ad blocking wordt het einde van digitale reclame. Inderdaad, als er niet gepast gereageerd wordt.
 
- In digital meten de media zichzelf (versus third-party metingen). Deels waar en een werkpunt, aldus Space.
 
Alle antwoorden in detail hier.

Archief / TRAINING&BOOKS