SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Podcasters en radiofielen

Zondag 1 Oktober 2017


Seen from Space: Podcasters en radiofielen
Traditioneel ligt de hoeveelheid beluisterde podcasts die aan Franstalige zijde verklaard wordt beduidend hoger aan Franstalige dan aan Nederlandstalige zijde. Dat blijkt ook uit de radiocijfers van het eerste semester 2017 (gemiddelde van de golven 1 en 2). Toch is de top van de podcasts volgens iTunes vrij gemengd wat de taal betreft (met inbegrip van Engelstalige programma’s). De proportie tussen Frans- en Nederlandstalige uitzendingen zijn evenwichtiger als we de podcasts en uitgesteld luisteren via webradio samenvoegen (een penetratie van 6 versus 8%) om het samen te vatten). Wat ook opvalt, is de specificiteit van de radio: op televisie zijn diegenen die vaak uitgesteld kijken eerder light consumers van de buis. Op de radio daarentegen zijn diegenen die podcastst of uitgesteld luisteren, eerder frequente radioconsumenten. Hun totale radioluisterduur ligt inderdaad meerdere minuten hoger dan bij de gemiddelde bevolking.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier