SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: televisienajaar, alle Franstalige spelers op post!

Zondag 17 September 2017


Seen from Space: televisienajaar, alle Franstalige spelers op post!
Terwijl in het zuidelijke landsgedeelte de aandacht vooral geconcentreerd is op TF1, presenteerden alle zenders toch ook hun nieuwe seizoen. Er vallen geen spectaculaire veranderingen te melden. Het totaalplaatje ziet er goed uit, meer bepaald dankzij de stijging van het totale bereik bij de 15-34-jarigen, meer bepaald hun Live bereik (17:00-23:00).

In vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar is de trend van de voornaamste zenders stabiel of gaat in stijgende lijn. RTL-TVI en La Deux gaan vooruit op de jonge volwassenen, AB3 op de 18-54-jarigen, Club-RTL gaat globaal sterk vooruit, La Une en TF1 zijn stabiel, enkel Plug-RTL krijgt klappen. Geen revolutie dus, iedereen op zijn plaats met globaal goede vooruitzichten.

TF1 doet het niet beter of niet slechter dan gewoonlijk, behalve dat het moeilijk is om minder je minder dan 20 reclamespots per dag voor te stellen (met uitsluiting van de wedstrijdspots die geadverteerd worden door… TF1), geboekt door een handvol merken (zes, als je de goede doelen niet meerekent), tijdens de eerste dagen van reclameactiviteit. Een bijna onmerkbare start…



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier