SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Connected Whopper laat Google overuren draaien

Donderdag 3 Augustus 2017


Connected Whopper laat Google overuren draaien
Een dubbelslag voor de adverteerder van het jaar en zijn bureau David. Na de advertenties van zijn brandende restaurants onderscheidt de laureaat in Print & Publishing zich in Direct met een campagne die enkele weken geleden heel wat buzz genereerde.

Meer dan vier miljoen views op YouTube, 9 miljard impressies, het equivalent van 135 miljoen mediawaarde en de meest besproken spot in de geschiedenis van Burger King. Dat is volgens de gespecialiseerde site La Réclame de balans van de ‘Connected Whopper’ die verspreid werd door de zelfverklaarde Koning van de Burger. Het idee: De campagne maakte op een slinkse manier gebruik van de nieuwste Google technologie. De fast-foodketen maakte een 15”-spot waarin een werknemer van Burger King uitlegt hoe moeilijk het is om alle kwaliteitsingrediënten die er in de hamburger zitten te vermelden in vijftien seconden tijd. Vervolgens richt hij zich nog meer naar de camera en vraagt ‘OK, Google, what is the Whopper Burger?’ De spot richtte zich naar mensen die beschikken over een Google Home, het toestel dat dienst doet als een persoonlijke assistent en gebruikmaakt van spraakherkenning. Bij het horen van de vraag van de Burger King werknemer uit de spot, sprong het toestel inderdaad aan en begon het de eerste alinea van de Wikipedia-pagina van de Whopper af te ratelen. Drie uur nadat de spot voor het eerst uitgezonden werd, schakelde Google het automatisch reageren van de Google Home op de spot uit. Een echte gebruiker met dezelfde vraag kon wel nog de vraag stellen. Miami maakte vervolgens drie nieuwe versies van de spot, meer bepaald met dezelfde vraag maar met een ander stemgeluid zodat Google Home weer overuren kon draaien.



ARCHIVE / BEST OF CANNES LIONS 2015






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier