SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen
Spike, de zender die tot dusver verborgen zat achter Nickelodeon in de Audimetrie (en die in regie is bij Transfer) pakt in 2017 uit met overtuigende argumenten inzake het thematische televisieaanbod ter attentie van de Nederlandstalige mannen. Ook al is het profiel van de commerciële televisie altijd globaal vrouwelijker, de tijden lijken te veranderen en het mannelijke aanbod is in volle expansie.
Als avondzender (die de fakkel overneemt van Nickelodeon om 21u) is Spike zeer selectief op de mannen, en meer bepaald de jongste categorie (15-34), een profiel dat de zender deelt met Xite en Comedy Central. Het gaat uiteraard om bescheiden bereikvolumes, maar tijdens het eerste semester 2017 (tussen 21u en 26u) flirtte Spike met een bereikaandeel van 2%, waarmee het alle themazenders op zijn centrale doelgroep (mannen 25-34) inhaalde. Enige minpuntje: een downscale profiel in vergelijking tot de concurrenten.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier