SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: Spike prikkelt de nieuwsgierigheid van de jonge Vlaamse mannen
Spike, de zender die tot dusver verborgen zat achter Nickelodeon in de Audimetrie (en die in regie is bij Transfer) pakt in 2017 uit met overtuigende argumenten inzake het thematische televisieaanbod ter attentie van de Nederlandstalige mannen. Ook al is het profiel van de commerciële televisie altijd globaal vrouwelijker, de tijden lijken te veranderen en het mannelijke aanbod is in volle expansie.
Als avondzender (die de fakkel overneemt van Nickelodeon om 21u) is Spike zeer selectief op de mannen, en meer bepaald de jongste categorie (15-34), een profiel dat de zender deelt met Xite en Comedy Central. Het gaat uiteraard om bescheiden bereikvolumes, maar tijdens het eerste semester 2017 (tussen 21u en 26u) flirtte Spike met een bereikaandeel van 2%, waarmee het alle themazenders op zijn centrale doelgroep (mannen 25-34) inhaalde. Enige minpuntje: een downscale profiel in vergelijking tot de concurrenten.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier