SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Folders bij de Flodders

Zondag 28 Mei 2017


Seen from Space: Folders bij de Flodders
NOM, Nationaal Onderzoek Multimedia, bij onze noorderburen, is het ‘Joint Industry Committee’ dat de opvolging van de verspreidingscijfers en de persbereikstudies in Nederland op papier en digitaal superviseert. Het actieterrein dat de traditionele media overstijgt, is sinds enkele jaren uitgebreid naar de folders. De cijfers geven een idee van de veerkracht van dit nochtans vaak bekritiseerde communicatiemiddel. Binnen bepaalde grenzen kunnen de cijfers vergeleken worden met die uit de MyShopi-studie die in België over hetzelfde onderwerp maar binnen een verschillend universum gevoerd worden (18 jaar en ouder, terwijl NOM start vanaf 13 jaar).

Het Belgische onderzoek wordt volledig online gevoerd op een kleinere steekproef dan de Nederlandse tegenhanger; volgens de resultaten zouden digitale folders een kritische massa hebben bereikt (meer dan 50% gelezen). De Nederlandse benadering is genuanceerder en wellicht realistischer (32%, in een land waar het internet algemeen verspreid is), omdat ze vertrekt van gecontroleerde methodes en een uitgebreid panel van respondenten. Bepaalde insights lopen gelijk, zoals de veerkracht van papier dat nog steeds een penetratie van meer dan 80% heeft.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding

Christian Kévers (MediaCom), discrete rots in de branding



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier