SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Folders bij de Flodders

Zondag 28 Mei 2017


Seen from Space: Folders bij de Flodders
NOM, Nationaal Onderzoek Multimedia, bij onze noorderburen, is het ‘Joint Industry Committee’ dat de opvolging van de verspreidingscijfers en de persbereikstudies in Nederland op papier en digitaal superviseert. Het actieterrein dat de traditionele media overstijgt, is sinds enkele jaren uitgebreid naar de folders. De cijfers geven een idee van de veerkracht van dit nochtans vaak bekritiseerde communicatiemiddel. Binnen bepaalde grenzen kunnen de cijfers vergeleken worden met die uit de MyShopi-studie die in België over hetzelfde onderwerp maar binnen een verschillend universum gevoerd worden (18 jaar en ouder, terwijl NOM start vanaf 13 jaar).

Het Belgische onderzoek wordt volledig online gevoerd op een kleinere steekproef dan de Nederlandse tegenhanger; volgens de resultaten zouden digitale folders een kritische massa hebben bereikt (meer dan 50% gelezen). De Nederlandse benadering is genuanceerder en wellicht realistischer (32%, in een land waar het internet algemeen verspreid is), omdat ze vertrekt van gecontroleerde methodes en een uitgebreid panel van respondenten. Bepaalde insights lopen gelijk, zoals de veerkracht van papier dat nog steeds een penetratie van meer dan 80% heeft.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Grafiek en zeefdrukken, de B-side van Johan Van Oeckel

Grafiek en zeefdrukken, de B-side van Johan Van Oeckel



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier