SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Folders bij de Flodders

Zondag 28 Mei 2017


Seen from Space: Folders bij de Flodders
NOM, Nationaal Onderzoek Multimedia, bij onze noorderburen, is het ‘Joint Industry Committee’ dat de opvolging van de verspreidingscijfers en de persbereikstudies in Nederland op papier en digitaal superviseert. Het actieterrein dat de traditionele media overstijgt, is sinds enkele jaren uitgebreid naar de folders. De cijfers geven een idee van de veerkracht van dit nochtans vaak bekritiseerde communicatiemiddel. Binnen bepaalde grenzen kunnen de cijfers vergeleken worden met die uit de MyShopi-studie die in België over hetzelfde onderwerp maar binnen een verschillend universum gevoerd worden (18 jaar en ouder, terwijl NOM start vanaf 13 jaar).

Het Belgische onderzoek wordt volledig online gevoerd op een kleinere steekproef dan de Nederlandse tegenhanger; volgens de resultaten zouden digitale folders een kritische massa hebben bereikt (meer dan 50% gelezen). De Nederlandse benadering is genuanceerder en wellicht realistischer (32%, in een land waar het internet algemeen verspreid is), omdat ze vertrekt van gecontroleerde methodes en een uitgebreid panel van respondenten. Bepaalde insights lopen gelijk, zoals de veerkracht van papier dat nog steeds een penetratie van meer dan 80% heeft.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier