SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: reclame versus BNP

Vrijdag 20 Januari 2017


Voor wie het nog niet moest weten, herinnerde het onlangs verschenen verslag van Deloitte/WFA ons er maar weer eens aan hoe bijzonder België wel is. De bijdrage die reclame levert aan de groei van het BNP (die Deloitte ‘GDP Multiplier’ noemt) is er beperkt tot 5, terwijl het Europese gemiddelde bijna 7 bedraagt.
 
Een mogelijke verklaring zou liggen in de grote openheid van de Belgische economie en de nabijheid van de grenzen die ertoe zouden leiden dat het effect van bij ons gerealiseerde reclame minstens gedeeltelijk naar de buurlanden uitgefilterd wordt.
 
De confrontatie tussen de genormaliseerde reclamebestedingen en de GDP Multiplier toont ons trouwens een omgekeerde verhouding: met andere woorden hoe meer er geïnvesteerd wordt in reclame en media, hoe lager de proportionele rentabiliteit van die investering is. Maar ook op dat punt is ons land bijzonder, want het blijft ver van de algemene trend.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

TrendWolves & ACC over de professionele verwachtingen van Gen Y in de reclame

TrendWolves & ACC over de professionele verwachtingen van Gen Y in de reclame



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier