SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Katrien Bottez (Famous): "De efficiëntie van een OOH-campagne is vooral het resultaat van haar creativiteit"

Donderdag 17 December 2015


Katrien Bottez (Famous):
De namen van de eerste OOH Kings, georganiseerd door Clear Channel en JCDecaux, worden op 28 januari bekendgemaakt op de Merit Awards Night en bekronen de Kings of Creativity. De namen van de winnaars in Planning en Efficiency volgen op 14 april tijdens de OOH Summit. Voor het eerste luik zullen Koenraad Lefever (Duval Guillaume) en Katrien Bottez de deliberaties voorzitten. We gingen aankloppen bij de ECD van Famous om het over haar jury te hebben.
 
Hoe ga je deze jury aanpakken en waarop ga je letten om je palmares op te stellen? Met andere woorden welke selectiecriteria ga je hanteren?

Katrien Bottez: Welke categorie je ook beoordeelt, je beoordeelt altijd voor een groot deel mee de vraag of dit idee gewerkt zou hebben voor degenen voor wie het bedoeld was. OOH richt zich naar een heel breed publiek dat bovendien elke dag ongelooflijk veel beelden te verwerken krijgt. Mensen gaan zich echt geen half uur inspannen om een affiche of een billboard te doorgronden. De vraag die ik me stel is: als iemand buiten deze jurykamer dit voor de eerste keer ziet, zou het hen iets doen? Zouden ze het begrijpen, zou het hen intrigeren, zou het hun aandacht vasthouden?  Ik mag mij met mijn jury volledig concentreren op de creatieve kwaliteit. En ‘creatieve kwaliteit’ van een OOH-campagne, dat kan een zeer goed uitgevoerde ‘klassieke ‘ affiche zijn. Maar ik hoop natuurlijk dat we ook voorbeelden gaan zien van slimme en vernieuwende manieren om met dit medium om te gaan.
 
Hoe kijk je als CD/creatief aan tegen OOH-media? Zijn ze een goede manier om creativiteit tot uiting te brengen? En wat zijn de voornaamste troeven?

Ik heb outdoor altijd een fascinerend medium gevonden. Je boodschap moet simpel genoeg zijn om het snel begrijpelijk te maken en tegelijk ook entertainend genoeg om de aandacht te krijgen. Met alle technologische mogelijkheden die erbij zijn gekomen, zijn er tegelijk ook heel veel mogelijkheden bijgekomen om met je publiek in interactie te gaan. Outdoor affichage mag dan wel niet skippable zijn, het kan wel totaal genegeerd of niet onthouden worden. Hoe efficiënt een OOH-campagne is, is meestal het resultaat van hoe creatief ze is.
 
Wat is voor jou een goede OOH-campagne?

Een goede OOH campagne trekt binnen de eerste seconden je aandacht. De beste voorbeelden linken een heldere boodschap op een relevante manier aan het merk. De allerbeste voorbeelden doen dat ook nog eens op een originele manier en zijn zeer goed uitgevoerd.



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Grafiek en zeefdrukken, de B-side van Johan Van Oeckel

Grafiek en zeefdrukken, de B-side van Johan Van Oeckel



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier