Fr
Close

BEST OF RESEARCH

Mediabestedingen: positieve beroering

Dinsdag 15 December 2015

Mediabestedingen: positieve beroering

Tijdens deze eindejaarsperiode formuleert elk mediabureau zijn voorspellingen voor het volgende jaar. Deze keer heerst er een zekere unanimiteit: de meeste bureaus mikken op een wereldwijde groei van ongeveer 4,5%, wat een lichte vooruitgang tegenover 2015 is die gestimuleerd wordt door mobile.
 
De mening van Space: Ook al is het gevaarlijk het gedrag van een bureau te extrapoleren naar de hele markt, zowel de klantenportefeuille van Space als de uitspraken van onze verschillende partners lijken erop te wijzen dat de mediabestedingen het sinds de zomer weer wat beter doen in België.
 
Het blijkt vooral op televisie en in digital. In dat laatste medium pakken video en reclame op de sociale netwerken uit met een aanzienlijke groei. Hopelijk betekenen deze signalen het einde van een lastige periode voor onze industrie. De laatste voorspellingen van onder andere ZenithOptimedia zijn trouwens optimistischer dan enkele maanden eerder. Als België kan profiteren van zelfs maar een fractie van de wereldwijd verwachte +4,7%  zou dat de media in ons land ten stelligste ten goede komen, en onze sector in het bijzonder.

Archief / BEST OF RESEARCH