Fr
Close

BEST OF RESEARCH

OTT: A new normal

Dinsdag 15 December 2015

OTT: A new normal

OTT ontluikt zowat overal in het televisielandschap. In 2015 lanceerde Medialaan Stievie Free, maakte RTL zijn ‘à l'infini’ aanbod beschikbaar op alle platformen, commercialiseerden de zenders van Eleven Sports Network hun programma’s online. Deze ‘killer apps’ zullen de manier waarop televisie geconsumeerd wordt ongetwijfeld revolutionair veranderen.
 
De mening van Space: Over The Top of OTT. De meest emblematische van deze diensten is natuurlijk Netflix. Een jaar geleden hoorde je over niets anders, vandaag is het wat stiller rond de dienst. Volgens ons onderzoek maakt 8% van de Belgische internauten er gebruik van. Maar in het algemeen spreekt het model wel aan: met behulp van exclusieve content en een positieve buzz zou Netflix dus gestaag kunnen groeien.
 
Netflix is echter niet alleen: video content met of zonder reclame verspreiden via het internet is een groeipiste voor zowat alle spelers op de markt, aangezien ‘cross platforms’ video content verspreiden normaal geworden is. De vraag is dus niet wie of zelfs niet hoe, maar hoeveel. De verzilvering is een echte uitdaging. In dat verband vormt de meting van het bereik en vooral van de reclameprestaties een sleutelelement voor de toekomst.

Archief / BEST OF RESEARCH