Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV United all-in voor Toerisme Vlaanderen

Zondag 2 November 2025

LDV United all-in voor Toerisme Vlaanderen

Als we het woord ‘all-inclusive’ horen, denken we meteen aan buffetten, cocktails en polsbandjes voor de duur van het verblijf. Maar wat als ‘all-in’ eigenlijk veel verder zou gaan? Met een knipoog naar deze toeristische trend lanceerden LDV en Toerisme Vlaanderen een campagne die een heel nieuwe betekenis geeft aan de uitdrukking.

“We willen onze partners en toeristische aanbieders enthousiasmeren en warm maken voor toegankelijkheid in zowel hun aanbod (dienstverlening) als in hun communicatie. Hiervoor willen we ook dat ze begrijpen wat toegankelijk toerisme betekent en waarom het belangrijk is. Uiteindelijk willen we dat iedereen, met of zonder beperking, zich welkom voelt in onze vakantiebestemming Vlaanderen. Dat aspect van ‘gastvrijheid’ is cruciaal in onze aanpak.
 
De campagnevideo toont een karikaturale all-in hotelmanager die buiten zijn gebruikelijke kader treedt om ons verschillende plekken in Vlaanderen te laten ontdekken die volgens hem nog beter belichamen wat ‘alles inbegrepen’ betekent.
 
“De creatieve oplossing bestaat uit het herdefiniëren van de term “all-inclusive” in een humoristische campagnevideo”, aldus Yannick Schoch, Creative Director bij LDV United. “In plaats van te focussen op het klassieke beeld van een all-in vakantie, toont de campagne wat all-in echt betekent: toerisme waarin iedereen zich welkom voelt, ook mensen met een fysieke of mentale beperking. Door een typische all-in uitbater in te zetten voor onze boodschap, wordt dit gevoelige thema eens op een totaal andere manier bespreekbaar gemaakt.”
 
De Vlaamse acteur Stefan Perceval was de perfecte man hiervoor. “Met zijn theatergezelschap Het Gevolg zet hij zich al jaren in voor mensen met een beperking. In het campagnemateriaal wordt het abstracte begrip “toegankelijkheid” alvast naar enkele concrete en haalbare acties voor uitbaters vertaald. Op die manier zijn we erin geslaagd meer begrip en goodwill rond dit thema te creëren, zonder belerend over te komen — iets wat voor ons erg belangrijk was.”
 
Met deze mooie boodschap, doorspekt met een vleugje humor, nodigt Toerisme Vlaanderen dus alle spelers in de sector uit om kritisch naar hun eigen werking te kijken. Want met enkele kleine aanpassingen kun je al een groot verschil maken voor een inclusiever toerisme in Vlaanderen.
 
“Het gaat om een brede campagne die de voordelen van toegankelijk toerisme in de kijker zet via online video’s, social content en communicatie via onze partners, te beginnen met POS-materiaal op toeristische locaties”, besluit Yannick Schoch. “In het huidige campagnemateriaal ontdekken we al verschillende voorbeeldlocaties, zoals Domein Polderwind, het Badhuis Lavendula en het Kasteel van Gaasbeek.”
Assets :
Credits :
Client: Toerisme Vlaanderen
Contact client: Katrien Mampaey, Wouter De Mets, Githa Kockaerts, Marleen Van Dijk
CD: Yannick Schoch, Wesley Kuystermans
Creation: Steffy Bertels, Lynn Laenen
Account Team: Florence Vercammen, Romy Vierhouten
Strategy: Dimitri Mundorff, Thomas Eyskens
Design: Stijn Voeten, Sandra Wulffaert
Production: Diplomat
Director: Erik Van Overloop
Photography: Thomas Sweertvaegher