Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Mutant maakt Keytrade Bank gelukkig

Zondag 25 September 2022

Mutant maakt Keytrade Bank gelukkig

De eerste campagne van Mutant voor Keytrade Bank is gebaseerd op een nieuwe strategie en een nieuwe positionering, precies diegene waarmee het bureau eind 2021 het budget won.

“Keytrade Bank is een echte challenger, we hebben voortdurend frisse en gedurfde ideeën nodig om te evolueren”, aldus Aurélie Harrang, Brand & Campaign Manager bij Keytrade Bank.
 
Negen maanden later zijn frisse en gedurfde ideeën inderdaad op de afspraak. “De hele communicatie berust op het provocerende maar verrassend diepgaande statement dat geld gelukkig maakt”, aldus Odin Saillé, ECD van Mutant. “Om interesse rond beleggen in het algemeen te genereren, en meer bepaald rond maatschappelijk en ethisch verantwoord beleggen, moesten bepaalde vooroordelen verdwijnen (‘Brengt niet op, vraagt te veel tijd, vergt te veel kennis’, …). Met ‘geld maakt gelukkig’ willen we die aannames de kop indrukken. Investeren in bedrijven die vandaag bezig zijn met o.a. duurzaamheid, zou weleens een uitstekende zaak kunnen zijn voor je medemens. En mogelijks ook verdomd interessant voor jezelf.”
 
De campagne gaat van start met een eerste tv-spot (er volgt een tweede in 2023) en focust op klanten van Keytrade Bank die duidelijk heel gelukkig zijn dat ze van hun geld kunnen profiteren, geld dat het resultaat is van een belegging in verantwoorde ondernemingen.
 
“Het was belangrijk om het geluksgevoel van de personages over te brengen naar de kijker. Door het ritme van de film te vertragen, interessante camerabewegingen en overgangen, en rustgevende expressies creëren we dit. Humor speelt een belangrijk rol in de nieuwe positionering, de manier waarop de personages in beeld komen en de interactie tussen VO en personage voegt een humoristische noot toe”, aldus creatief Roxane Schneider.
 
De regie van de spots was in handen van Bear Damen (Hamlet) die op komische wijze de 'gemoedsrust' van de personages in beeld bracht, met de eigenzinnige en humoristische toon die altijd het handelsmerk is geweest van de campagnes van Keytrade Bank.
 
Morgan Libert, chief marketing officer bij Keytrade Bank, besluit: “Ons merk gebruikt al jaren tweedegraadshumor en gedurfde statements om zich los te wrikken uit de wat stoffige wereld van ‘banking’. We zijn meteen voor dit voorstel gevallen, omdat het niet alleen koppen doet draaien maar ook invulling geeft aan onze strategie voor de komende jaren.”
 
De campagne omvat ook social, bannering en radio.
Assets :
Credits :
  • Client : Keytrade Bank
  • Contacts : Morgan Libert, Aurélie Harrang, Roel Vermeire, Florence Duquenne, Leyla Pauwels, Laurène Pousse, Florine de Raet, Manon Bailly
  • Agency : Mutant
  • CD : Odin Saillé
  • Strategy : Odin Saillé
  • Creation : Roxane Schneider
  • Creation : Jonathan d'Oultremont
  • Creation : Olivier Maquenne
  • Creation : Ruben Van Maldeghem
  • Client Director : Innie Tran
  • Client Manager : ShiQi Ji
  • Design Director : Frank Schouwaerts
  • Film Production Company : Hamlet
  • Director : Bear Damen
  • Executive Producers : Jason Felstead, Ruben Goots
  • Producer : Jeroen Berx
  • line Producer : Jeroen Berx
  • Production Assistant : Jona Loos
  • DOP : Zeeger Verschuren
  • Sound : Raygun
  • Radio Production Company : Raygun
  • Image Post-Production : Frames
  • Editor : Robin De Praetere
  • Grading : Kene Illegems