Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey traint voor Garmin

Zondag 20 Juni 2021

FamousGrey traint voor Garmin

Garmin, FamousGrey en Famous Relations ontwikkelden in samenwerking met ex-atlete Kim Gevaert en taekwondo experte Laurence Rase, de combat warm-up: drie opwarmingsoefening die je lijf klaarmaken om te lopen en tegelijk doeltreffende zelfverdedigingstechnieken aanleren. Doelstelling: vrouwen motiveren en aanmoedigen om zonder angst te lopen waar, wanneer en hoe ze willen.

Als expert in activity trackers helpt Garmin hardlopers dankzij technologie om hun sport op een verantwoorde manier te beoefenen. Nu het hardloopseizoen in volle gang is, wil Garmin ervoor zorgen dat vrouwen zich fysiek en mentaal veilig voelen tijdens hun training.
 
“We merken dat vrouwen soms gestrest zijn als ze alleen gaan joggen, omdat ze zich niet op hun gemak voelen, aldus Nicolas Coppens, marketing manager Garmin Belux. “We kunnen hun onzekerheid of angst op zich niet wegnemen, maar we kunnen ze toch helpen door oefeningen voor te stellen die hen voorbereiden op hun loopsessie.”
 
Om deze oefeningen te ontwikkelen deden Garmin en Famous Relations een beroep op twee gerenommeerde atleten. Olympisch kampioene Kim Gevaert gebruikte haar loopervaring en werkte mee aan de ontwikkeling van de oefeningen, terwijl voormalig taekwondokampioene en technisch directeur van de Vlaamse Federatie van deze sporttak, Laurence Rase, de zelfverdedigingstechnieken integreerde in deze reeks opwarmingen.
 
De oefeningen worden uitgelegd in drie tutorials. “Famous Productions heeft gezorgd voor de sfeer en hun stijl: ze stralen een zekere ongepolijste ruwheid uit, maar ook kracht”, zegt Peter Ampe, de EDC van FamousGrey. “Ze worden vergezeld van een videomanifest. Het is een pleidooi voor onbevreesd joggen en een contextuele weergave van de baseline ‘Let’s run fearless’.”
 
De video’s zijn te zien op de sociale netwerken van Garmin Belux. De tutorials zullen beschikbaar zijn als highlights op de Instagram-pagina van Garmin.
 
“FamousGreyX zorgt ook voor slimme inzet op Facebook, Instagram en YouTube”, besluit Peter Ampe. “De campagne richt zich tot vrouwen die geïnteresseerd zijn in hardlopen. Eerst krijgen ze de manifestvideo te zien, zodat ze de context van de campagne begrijpen, en daarbij ontdekken ze de oefeningen die op punt gesteld werden door de twee voormalige Olympische atleten. Zo kunnen ze die in de praktijk brengen.”
 
Last but not least zal Famous Relations ambassadeurs inzetten en de pers aanspreken, om de boodschap en tutorials te verspreiden en zo grote publiek te sensibiliseren.
Assets :
Credits :
  • Client : Garmin Belux
  • Contacts : Nicolas Coppens, Tom De Schrijver
  • Agency : FamousGrey
  • Agency : Famous Relations
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Yana Gestels
  • Creation : Zoe De Priester
  • Project Leader : Siebe Lefebure
  • PR Agency : Famous Relations
  • PR Director : Kathy Van Looy
  • Senior PR Manager : Laure Vandeghinste
  • PR Manager : Laura Godinho, Eva Van Riet
  • Digital Agency : FamousGreyX
  • Head of Digital : Joachim François
  • Digital Account Manager : Siebe Lefebure
  • Media Buying : FamousGreyX
  • Online Marketeers : Jonas Sprengers, Sander Cuypers
  • Digital Strategist : Wies Dickens
  • Social Creatives : Sarah De Prez, Laureen Delbauche
  • Graphic Designer : Sacha Lempereur
  • RTV-Producer : Gaelle Haesaert, Marlies Neudt
  • Film Production Company : FamousGrey Productions
  • Producer : Gaelle Haesaert
  • Director : Max Pauwels
  • DOP : Edouard Legrelle
  • Soundstudio : FamousGrey Productions
  • Post-Producer : Gaelle Haesaert
  • Post-Production : FamousGrey Productions
  • Off- & Online Editor : Sven Van Hee
  • Motion Design : Fries Vansevenant