Fr
Close

Campaigns

Air snelt Iglo te hulp

Zondag 24 Januari 2021

Air snelt Iglo te hulp

Hoe kun je het grote publiek ervan overtuigen dat diepvriesgroenten minstens even lekker zijn als verse? Aldus de vraag en briefing die Air kreeg van Iglo. Het bureau antwoordde met een verfrissende campagne die perfect aansluit bij de tijdsgeest.

“Iedereen associeert vers met gezond en beschouwt diepvriesgroenten als minder voedzaam, terwijl de groenten van Iglo geoogst worden als ze rijp zijn en direct erna worden ingevroren”, aldus de adverteerder. “Ze behouden dus hun maximale voedingswaarde totdat ze worden opgegeten.”
 
Technisch gezien is dat glashelder, maar op creatief niveau is het een heel ander verhaal. “Iedereen weet dat veel mensen onder de lockdown lijden, te beginnen bij het zorgpersoneel en de bedrijfsleiders”, vervolgt Romain Félix, CD van Air. “Er zijn echter slachtoffers aan wie niemand denkt: food influencers, die vaak wel zeven keer per week op restaurant gingen en pas begonnen te eten nadat ze een foto van hun bord gedeeld hadden op Instagram. Ook zij zijn nu technisch werkloos.”
 
Voor deze onrechtstreekse slachtoffers van de gesloten horeca is de uitdaging simpel: als ze hun media-activiteit willen blijven voortzetten, moeten ze zichzelf opnieuw uitvinden en zichzelf inspireren, door zelf fotogenieke maaltijden te bereiden. “En dat is waar wij op de proppen komen”, aldus de CD. Air bedacht aldus het ‘Iglo Rescue Team’, een nooddienst voor alle influencers die op zoek zijn naar inspiratie en die geen halve dag in de potten willen roeren. “Als we hen ervan kunnen overtuigen dat Iglo-diepvriesgroenten een echte oplossing zijn om zoveel mogelijk kleur in hun gerechten te brengen, zonder dat ze eerst uren in de keuken moeten staan, kunnen we ook hun communities overtuigen.”
 
“Het Iglo Rescue Team is een creatieve weergave van onze diepvries: we kunnen er allemaal een hebben, met verschillende gebruiksklare groenten voor als we besluiten wat minder lang aan het fornuis te staan, zonder dat de kwaliteit van ons eten in het gedrang hoeft te komen.
 
Het ‘Iglo Rescue Team’ wordt voorgesteld aan de hand van een nepdocumentaire over radeloze food influencers in lockdown. De ‘mockumentary’ in een schitterende regie van Sidney Van Wichelen, wordt verspreid via de sociale netwerken (Facebook, Instagram en YouTube). Hij presenteert de ‘kleurrijk en evenwichtig eten’ campagne die binnenkort wordt aangevuld met een activatie rond echte food influencers in beide landsgedeelten die het Iglo Rescue Team ook op bezoek krijgen.
 
“Net als in de video zullen influencers een Iglo Rescue Box ontvangen”, besluit de CD. “Zij kunnen hun volgers dan tonen hoe nuttig het kan zijn om diepvriesgroenten bij de hand te hebben, zodat ze gemakkelijk kleurrijke gerechten kunnen bereiden zonder te beknibbelen op kwaliteit.”


Assets :
Credits :
  • Client : Nomad Foods / Iglo
  • Contacts : Camille Roullet, Els Uyttebroek, Romy Tourné
  • Agency : AIR BRUSSELS
  • CD : AIR Creative Council
  • Creation : John Benois, Karel De Mulder, Romain Félix, Arnaud Bailly
  • Creation : Laurie Lacourt
  • Special thanks to : Jana Malfroid, Julie De Smedt, Laurie Parres
  • Film Production Company : Fledge
  • Creative Partner : Diederik Jeangout
  • Executive Producer : Roeland Jeangout
  • Line Producer : Francis Bosschem
  • Director : Sidney Van Wichelen
  • DOP : Pieter-Jan Claessens