Fr
Close

Campaigns

LDV op de eerste rij voor Bednet en ClassContact

Zondag 15 November 2020

LDV op de eerste rij voor Bednet en ClassContact

LDV United heeft een opmerkelijke sensibiliseringscampagne georganiseerd voor Bednet en ClassContact, twee organisaties die langdurig zieke kinderen in staat stellen via livestream les te krijgen op afstand. Dit bracht de creatieven van het Antwerpse bureau op het idee om bij wijze van speeltijd een kleine voetbaltraining te organiseren met de Rode Duivels.

“Bednet en ClassContact zijn officiële partners van de Rode Duivels”, aldus Dennis Vandewalle, CD van LDV United. “Toen we hoorden dat Eden Hazard in quarantaine moest omdat hij positief had getest op Covid-19, en dat hij daarom niet naar Tubeke kon komen om samen met de andere Rode Duivels te trainen voor de Nations League-wedstrijden tegen Engeland en Denemarken (respectievelijk op 15 en 18 november), legden we het verband met de situatie waarmee de twee organisaties dagelijks worden geconfronteerd. We besloten de kapitein van onze nationale ploeg te helpen door hem voor te stellen de training van zijn troepen live te volgen via het streaming-systeem van Bednet en ClassContact.”
 
En meer bepaald door middel van minicamera’s op de borst van Axel Witsel, Michy Batshuayi, Youri Tielemans en Simon Mignolet, om elk van hun bewegingen en acties zo nauwkeurig mogelijk te volgen. “Eden Hazard kon alles helemaal live volgen, alsof hij zelf mee op het veld stond, dankzij een speciaal online platform. Dat gold ook voor de 1.000 kinderen die dagelijks profiteren van de technologie die door Bednet en ClassContact ontwikkeld werd.”
 
En natuurlijk ook voor al diegenen die op vrijdag 13 november om 17.30 uur naar deeersterij.be surften, na de oproep die onder andere Eden Hazard zelf deed via zijn Instagram-account, een paar uur voor de training. Uiteraard trok dat de aandacht van de pers die de oproep massaal deelde.
 
Het werd een schitterende showcase om Bednet en ClassContact in de kijker te zetten, een actie die mede mogelijk gemaakt dankzij de steun van de Nationale Loterij, ING en Samsung.


Assets :
Credits :
  • Client : Bednet et ClassContact
  • Contacts : Sophie Reyntens (Bednet), Donatien d'Hoop (ClassContact), Pierre Cornez (Belgian Red Devils)
  • Agency : LDV UNITED
  • Account Team : Carole Steger, Innie Tran, Julie Oostvogels
  • CD : Dennis Vandewalle
  • CD : Dries De bruyn
  • Creation : Vivienne Mak
  • Creation : Manon Penné
  • Strategy : Dimitri Mundorff
  • Design : Jeffrey Uten, Tom Kruijzen
  • Digital Proudction : Sam Serrien
  • Film Production Company : Mojuice