Fr
Close

Campaigns

Satisfaction & Co geniaal voor Zuny

Zondag 11 Oktober 2020

Satisfaction & Co geniaal voor Zuny

Hoewel het project enkel nog maar een naam en een aanbod had, kreeg Satisfaction de opdracht om de merkvisie, de visuele identiteit en het hele communicatieplatform rond Zuny te ontwikkelen. Tekst en uitleg over dit 100% digitale telecom-aanbod van VOO in Brussel en Wallonië.

“De naam werd bedacht door Hoet&Hoet”, aldus Sophie Cucca, digital, marketing en go-to-market verantwoordelijke voor Zuny. “We wilden iets leuks dat zou blijven hangen, dat zou aansluiten bij wat we zijn en wat we willen zijn voor onze klanten, te beginnen de millennials”. Op basis van deze briefing stelde Hoet&Hoet ‘Zuny’ voor, wat staat voor de generaties Z en Y, suny en funy, gewoon. We konden ons daar meteen in vinden: naast deze referenties die perfect bij ons passen, bevat Zuny een vorm van energie die we ook in ons hebben.”
 
Eenmaal de naam bedacht was, ging Sophie Cucca op zoek naar de ideale communicatiepartner: “Vanaf het begin was het voor ons duidelijk dat VOO en Zuny volledig gescheiden moesten worden, dat elk merk zijn eigen verhaal moest hebben”, vervolgt ze. “Voor Zuny wilden we vanaf nul starten en de juiste partners zoeken om een succesverhaal te schrijven. Voor het creatieve luik hebben we een competitie tussen drie bureaus gelanceerd: Molly and Fonz, Federate en Satisfaction. Drie flexibele bureaus op mensenmaat, net zoals ons project, dat voortdurend moet inspelen op de verwachtingen, noden en kansen. Ook al kwamen de twee andere met zeer verdienstelijke voorstellen, dat van Satisfaction blies ons van onze sokken.”
 
En dat is te danken aan een expertise die Satisfaction meesterlijk beheerst: een globale aanpak waarmee het bureau heuse ‘merkplatformen’ op maat bouwt, met behulp van een geïntegreerde ‘Strategie-Creatie-Craft’ package. “We hebben deze expertise opgebouwd door te werken op grote internationale accounts”, aldus John Israel, de oprichter en CD van Satisfaction. “Sinds een jaar of twee stellen we ze ook ter beschikking van de lokale spelers en dat maakt meestal het verschil tijdens pitches. Voor Zuny is het idee dat we met onze communicatie de klanten valoriseren, aanmoedigen en inspireren rond de tagline die hun vertelt hoe geniaal ze wel zijn.”
 
Dat is een heel ander discours dan wat de rest van de operatoren meestal hanteert. “Van een Operator Centric propositie zijn we geëvolueerd naar een Lifestyle Centric propositie”, aldus Israel. “Omdat dat aansluit bij de realiteit. Zodra consumenten hun verbinding eenmaal hebben, kan het hen niet schelen waar ze vandaan komt. Wel hoe makkelijk hij ze kan gebruiken en wat hij er kan mee doen.”
 
De campagne omvat een onbeperkt aantal creatieve expressies die altijd aangepast zijn aan de drager en de geografische zone. Ze wordt verspreid in de media, via de sociale netwerken, op Tinder en Spotify, maar ook via wildgeplakte affiches en 2m², in de pers en op televisie, alsook op de tram in Brussel. De digitale en mediastrategie werden opgesteld door Mountainview en in goede banen geleid met diens bureau Clicktrust.
 
“De campagne ging van start met teasers, en meer bepaald met korte online video’s die het merk, zijn universum en tone of voice onthulden, zonder echter te verklappen wat er echt achter Zuny zat”, aldus Sophie Cucca. “Dat creëerde een ongelooflijke share-of-voice; mensen wilden weten wat er achter de naam zat. De eerste golf genereerde acht miljoen view en amper een uur na de onthulling waren de eerste verkopen al een feit.”
 
“Op creatief vlak hebben we een nieuwe expressie ontwikkeld”, besluit John Israel. “Wat deze campagne onderscheidt van de rest, is dat we een echte digitale cultuur centraal in dit project willen integreren en werken op de expressie ervan: een directe taal voor de jonge generatie, zonder barrière. Op sociaal-digitaal vlak zullen we zelfs een onafhankelijk collectief voor de sociale media creëren om het project een extra culturele dimensie te geven.”


Assets :
Credits :
  • Client : VOO / Zuny
  • Contact : Sophie Cucca
  • Agency : SATISFACTION
  • Production : Satisfaction
  • CD : John Israel
  • Account Director : Samantha Hendlisz
  • Creation : John Israel
  • Creation : Julien Diels
  • Creation : Samantha Hendlisz
  • Designer : William Togni, Louis Thienpont, Julien Diels
  • Director : John Israel
  • Director : Bob Jeusette
  • Photographer : Bob Jeusette
  • Editing : Julien Diels
  • Social Content Creatives : Tom Galle, Bob Jeusette
  • Producer : Ariane De Siron
  • Digital Strategy : Mountainview
  • Digital Media Agency : Clicktrust