Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV United geeft groenten status voor Vlam

Zondag 19 April 2020

LDV United geeft groenten status voor Vlam

‘Vegetables Are The New Sneakers’ dat in 2019 gelanceerd werd, is een campagne die zich uitsluitend richt tot de millenials. Ambitieuze doelstelling: hen ervan overtuigen dat groenten dezelfde status hebben als de sneakers die ze dragen. In 2020 doet LDV United dat de campagne maakte voor Vlam er sinds 13 april nog een schep bovenop.

“Onderzoek toont dat 97% van de millennials niet genoeg groenten eet”, aldus de Vlam. “Dat heeft onder andere te maken met hun druk sociaal leven, hun beginnende carrière en hun vooroordelen over groenten: ze gaan ervan uit dat die te moeilijk klaar te maken zijn. Daarom kiezen ze vaak voor gemakkelijker voedsel dat helaas vaak ook ongezond is. En als dat een slechte gewoonte wordt in de toekomst, houdt dat een risico in.”
 
‘Vegetables Are The New Sneakers’ vertrekt van de creatie van ‘snackable entertaining’ content, te consumeren zoals je een snack eet. “Vorig jaar werd onze content van 20 seconden die na 10 seconden gedeactiveerd kon worden, door ongeveer de helft van de kijkers geraadpleegd zonder te worden genegeerd”, aldus Dries De bruyn, CD van LDV. “Dat deze video’s met zoveel belangstelling bekeken worden, is vooral te danken aan hun vorm die lichtjes verschilt van wat we gewend zijn in traditionele voedingscampagnes, waarin gewoon recepten en artisanale foto’s van producten getoond worden.”
 
‘Vegetables Are The New Sneakers’ daarentegen presenteert groenten alsof het gaat om het hipste nieuwe paar sneakers dat iedereen wil hebben. “In deze aanpak worden groenten een modeartikel”, vervolgt de Bruyn. “Dit jaar is de content alweer heel ‘snackable’, met inspirerende en licht verteerbare video’s die gedaan zijn voor je het doorhebt.”
 
“We zitten in een bijzondere periode en de meesten van ons zitten thuis in lockdown”, besluit account director Marieken Maes. “Onze planningen zijn aanzienlijk lichter geworden. We hebben gemerkt dat veel mensen meer tijd in hun keuken doorbrengen. Met deze video’s willen we hen inspireren en motiveren, door te tonen dat groenten niet alleen lekker maar ook makkelijk klaar te maken zijn.”
 
De campagne is gespreid over drie jaar, met in 2020 alleen al vijftien nieuwe video’s op het menu, in Vlaanderen en in Duitsland, verzameld op www.vegetablesarethenewsneakers.eu.
Assets :
Credits :
  • Client : VLAM
  • Contacts : Thaïs Mees, Nele Van Avermaet
  • Agency : LDV United
  • Account Team : Marieken Maes, Sara Coppens
  • Strategy : Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert
  • CD : Dries De bruyn
  • CD : Dennis Vandewalle
  • Creation : Zita Theunynck
  • Creation : Manon Penné
  • Creation : Vivienne Mak
  • Design : Jeffrey Uten, Sandra Wulfaert, Julie Van Reeth
  • Motion Design : Niki Desiron
  • Film Production Company : Bounce Rocks
  • Director : BURP
  • DOP : BURP
  • Media : Initiative