Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey raakt met Flair

Zondag 22 Maart 2020

FamousGrey raakt met Flair

Het moeilijkste aan de lockdown is wellicht dat we elkaar niet meer kunnen aanraken of in elk geval niet zo vaak of close als we zouden willen. FamousGrey en Flair hebben een uitstekende manier gevonden om dat probleem te omzeilen.

Na Mutant met ‘One for All’ voor Eén, Decathlon en Basic-Fit met ‘#sportinuwkot’ en Wunderman Thompson Brussels met ‘Café Solidair’ voor Alken-Maes, pakt nu ook FamousGrey uit met een actie om de lockdown aangenamer en leefbaarder te maken.
 
“Omdat we meer dan ooit behoefte hebben aan warmt, empathie, solidariteit en een positieve boodschap, lanceren Flair en FamousGrey #FlairRaakt”, aldus Olivia Naudts, account director bij FamousGrey. “Als we elkaar niet meer mogen aanraken, laten we elkaar dan raken met woorden die recht uit ons hart komen. Met een reeks positieve en gepersonaliseerde citaten wil Flair elk van ons een virtueel hart onder de riem steken.”
 
Een bloemlezing? ‘Je mag me nog altijd raken met woorden’, ‘Met jou wil ik wel in quarantaine verdwijnen’, ‘Ik dicht, zo kom jij dichter’… In totaal bedacht het bureau 17 citaten om te delen via het online platform.
 
#FlairRaakt werd bedacht door FamousGrey en samen met de redactie en marketingdienst van Flair uitgewerkt”, aldus de account. “Wie surft naar www.flairraakt.be kan een quote personaliseren en via social media naar een vriend, familielid of geliefde sturen, waar die zich ook bevindt. Dankzij de kracht van woorden kunnen we elkaar door deze periode met zo min mogelijk fysiek contact sleuren.”
 
De traffic naar de site wordt gegenereerd door de journalisten van Flair en Belgische influencers via hun sociale netwerken.
 
“De doelgroep van Flair heeft een actief sociaal leven dat door de Corona maatregelen helemaal is weggevallen. Flair wilde zijn lezeressen empoweren om elkaar toch nog te raken, maar dan niet fysiek, maar met woorden. Want we kunnen allemaal wat positiviteit en gevoel van verbondenheid gebruiken in deze moeilijke periode. Doe het met Flair, quoi”, besluit Peter Ampe, de ECD van FamousGrey.
Assets :
Credits :
  • Client : Flair
  • Contacts : Nele Baeyens, Evelien Peeters
  • Agency : FamousGrey
  • CEO : Francis Lippens
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Yana Gestels
  • Creation : Zoé De Priester
  • Design : Elke Helbig & Yana Gestels
  • Account Director : Olivia Naudts
  • Strategic Director : Jonathan Detavernier
  • Head of Digital : Joachim François
  • Developer : Arno Van Biesen
  • UX-designer : Wies Dickens
  • Digital designer : Sacha Lempereur