Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey inspireert voor het BOIC

Zondag 17 November 2019

FamousGrey inspireert voor het BOIC

Na elke winnende Belgische prestatie op de Olympische Spelen, zien de sportclubs in de desbetreffende discipline hun aantal inschrijvingen toenemen. Onze Belgische helden maken ons niet alleen trots op hun exploten, maar ze inspireren ons ook en motiveren ons om meer te sporten. Misschien slagen we er zelfs ooit in om in hun voetsporen te treden. Dat is de boodschap van FamousGrey en het BOIC om de Olympische campagne van Team Belgium af te trappen in de aanloop naar Tokio 2020.

“De briefing en de doelstelling waren duidelijk”, begint Jef Leysen, account director bij FamousGrey. “Maak een campagne waarin duidelijk is dat onze atleten alles geven om ons land te vertegenwoordigen tijdens de Olympische Spelen in Tokyo in 2020. In een jaar waarin het EK voetbal & onze Rode Duivels veel aandacht zullen krijgen, wilden we de aandacht van de Belgen vestigen op de atleten die in andere sporten gaan meedingen naar de hoogst haalbare sportbekroning: Olympisch Goud. Dit wilde we op een activerende manier doen door niet enkel op te roepen om te supporteren, maar duidelijk te maken hoe topprestaties van onze atleten ook de rest van ons land inspireren om het beste van zichzelf te geven.”
 
De campagne berust op een tv- en bioscoopspot waarin turnster Nina Derwael, meerkampster Nafi Thiam, zwemmer Pieter Timmers en de Red Lions een groep enthousiaste jongeren aanmoedigen om letterlijk in hun voetsporen te treden. Zoals Rocky Balboa in topvorm in de straten van Philadelphia… “Het was een enorme uitdaging om met zoveel kinderen (een honderdtal, nvdr) te shooten, maar het bracht een energie met zich mee die aanstekelijk werkte voor de hele crew, en ook duidelijk te voelen is in de campagne”, aldus Jef Leysen. “De kinderen gaven dan ook, stuk voor stuk, het beste van zichzelf.”
 
De spot in een productie van Czar en een regie van Joe Vanhoutteghem, wordt vanaf 18 november uitgezonden. “Je hoeft niet te wachten tot in 2020 om onze Belgische atleten aan te moedigen”, verzekert Leysen. “Hun taak is zo al moeilijk genoeg. Ze bereiden zich niet alleen voor om in 2020 een medaille te winnen, maar ze inspireren ook de nieuwe generatie. De boodschap is dan ook duidelijk: steunen begint vandaag.”
 
“Voor de scène met Nina hebben we zelfs 500 jonge turnertjes moeten teleurstellen, omdat we maar 100 kindjes in beeld konden brengen”, aldus Peter Ampe, ECD van FamousGrey. “Het toont wel dat het inzicht van onze campagne heel juist is, want de scène met Nina werd gedraaid net na haar gouden medaille op het WK turnen. Atleten inspireren dus echt."
 
De productie wordt ondersteund door een radiospot, banners en print. “In vorige campagnes riepen we op om onze atleten te steunen, in de huidige campagne draaien we de rollen om”, besluit de ECD. “Het zijn de atleten die ons als het ware aanmoedigen en inspireren. Dit is een gebaseerd op een realiteit, want na elke Olympische medaille is er een hausse in het aantal inschrijvingen bij de sporttak in kwestie. Alleen al daarvoor verdient elke Olympische atleet een podium.”
Assets :
Credits :
  • Client : BOIC
  • Contacts : Philippe Vander Putten, Luc Rampaer, Rob Vanhees, Benjamin Wery, Sarah Verzin
  • Agency : FamousGrey
  • CEO : Francis Lippens
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Tom Berth
  • Creation : Geert De Rocker
  • Project Leader : Lies Bernaer
  • Account Director : Jef Leysen
  • Client Service Director : Catherine De Block
  • Connection Planner : Floris Adriaenssens
  • PR Manager : Laure Vandegehinste
  • DTP : Franco Scaramuzza, Anne-Sophie Tonnelier
  • Retouche : Frederic Dupont
  • Production Director : Emily Rammant
  • TV Producer : Loes Fierens
  • Film Production Company : Czar.be
  • Executive Producer : Eurydice Gysel
  • Producers : Lander Engels, Maarten De Sutter
  • Director : Joe Vanhoutteghem
  • DOP : Grimm Vandekerckhove
  • Editor : Martin Leroy
  • Online Editor : Robin De Praetere
  • Post-Producer Czar : Bieke De Keersmaecker
  • Soundstudio : FamousGrey Productions
  • Radio Production Company : FamousGrey Productions
  • Post-Producer Sound : Loes Fierens
  • Sound Engineer : Eli Sundermann, Nicolas Vanruysevelt
  • Radio Producer : Sara De Grave