SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Prophets en Nafi Thiam onder stroom voor Audi

Zondag 7 Oktober 2018


Prophets en Nafi Thiam onder stroom voor Audi
Assets :
'Audi e-tron - charged by Nafi Thiam' behind-the-scenes behind-the-scenes behind-the-scenes behind-the-scenes behind-the-scenes behind-the-scenes
Credits :
Client : Audi
Contacts : Frédéric Hurchon, Marie Carranza, Sofie Luyckx
Agency : Prophets
CD : Sam De Win
Creation : Sam De Win
Creation : Wouter Huyghe
Creation : Usman Abdul
Account Team : Amaury Thomas, Melanie Chabrier
Film Production Company : Initials LA
Director : Jef Boes
Photographer : Jan Locus
Sound & Music : Klankwerk

Op 18 september presenteerde Audi in San Francisco niet zonder trots de Audi e-tron, zijn eerste volledig elektrische model. Om de lancering van de wagen in België te boosten, creëerde Prophets een unieke spot. Daarin staat de Belgische ambassadrice van het merk, Nafi Thiam, centraal. Zij zorgt letterlijk voor stroom.

Halleluja! De Audi e-tron is niet alleen het eerste volledig elektrische model van de Duitse autofabrikant, maar wordt bovendien geassembleerd in de Brusselse Audi-fabriek van Vorst. Dat is een mooie vorm van erkenning voor onze ernst en vakkennis die beslist mag worden benadrukt. “Het is de enige assemblageketen voor bestellingen uit de hele wereld (meer dan 10.000 voorbestellingen bij het afsluiten van dit artikel, nvdr)”, aldus Sam De Win, de CD van Prophets. “Audi Import Belgium wilde deze internationale exclusiviteit in de schijnwerpers plaatsen, door awareness te creëren betreffende dit specifieke aspect, met een origineel creatief concept.”
 
Dat leidde tot een bioscoopspot en online video voor de sociale netwerken rond de persoon van de Belgische atlete Nafi Thiam. “De Audi e-tron wordt al aangedreven door twee krachtige elektrische motoren”, vervolgt de CD. “Maar wat zou er gebeuren als onze nationale atletiektrots zelf de lithion-ion batterij van 95 kWh zou opladen? We deden de test in het echt en filmden Nafi Thiam op een loopband die in de Audi-fabriek van Vorst rechtstreeks met de e-tron batterijen verbonden was.” Baseline: ‘German Engineering. Charged by Belgians.’
 
“Audi wordt allang geassocieerd met de sportwereld”, besluit Sofie Luyckx, PR Manager bij Audi Belgium. “Dankzij dit partnerschap met Nafi Thiam verbinden we ons merk met atletiek van het hoogste niveau. Tegelijk aan de universiteit studeren en op professioneel niveau sporten toont de sterke verantwoordelijkheidszin en het enthousiasme van Nafi. Die waarden sluiten perfect aan bij ons merk.”






INTERVIEW

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP):

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP): "Advertenties in print mogen bij de minst storende reclamevormen gerekend worden en zetten aan tot actie"



DOSSIER  



Peter Field vs Wim Vermeulen: Kortetermijndenken is onhoudbaar op lange termijn  


De Belgische Vereniging van Audiovisuele Media organiseerde voor ons een ontmoeting met Wim Vermeulen, directeur strategie en innovatie bij Dentsu Aegis Network, en de Britse consultant Peter...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier