Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Prophets en Nafi Thiam onder stroom voor Audi

Zondag 7 Oktober 2018

Prophets en Nafi Thiam onder stroom voor Audi

Op 18 september presenteerde Audi in San Francisco niet zonder trots de Audi e-tron, zijn eerste volledig elektrische model. Om de lancering van de wagen in België te boosten, creëerde Prophets een unieke spot. Daarin staat de Belgische ambassadrice van het merk, Nafi Thiam, centraal. Zij zorgt letterlijk voor stroom.

Halleluja! De Audi e-tron is niet alleen het eerste volledig elektrische model van de Duitse autofabrikant, maar wordt bovendien geassembleerd in de Brusselse Audi-fabriek van Vorst. Dat is een mooie vorm van erkenning voor onze ernst en vakkennis die beslist mag worden benadrukt. “Het is de enige assemblageketen voor bestellingen uit de hele wereld (meer dan 10.000 voorbestellingen bij het afsluiten van dit artikel, nvdr)”, aldus Sam De Win, de CD van Prophets. “Audi Import Belgium wilde deze internationale exclusiviteit in de schijnwerpers plaatsen, door awareness te creëren betreffende dit specifieke aspect, met een origineel creatief concept.”
 
Dat leidde tot een bioscoopspot en online video voor de sociale netwerken rond de persoon van de Belgische atlete Nafi Thiam. “De Audi e-tron wordt al aangedreven door twee krachtige elektrische motoren”, vervolgt de CD. “Maar wat zou er gebeuren als onze nationale atletiektrots zelf de lithion-ion batterij van 95 kWh zou opladen? We deden de test in het echt en filmden Nafi Thiam op een loopband die in de Audi-fabriek van Vorst rechtstreeks met de e-tron batterijen verbonden was.” Baseline: ‘German Engineering. Charged by Belgians.’
 
“Audi wordt allang geassocieerd met de sportwereld”, besluit Sofie Luyckx, PR Manager bij Audi Belgium. “Dankzij dit partnerschap met Nafi Thiam verbinden we ons merk met atletiek van het hoogste niveau. Tegelijk aan de universiteit studeren en op professioneel niveau sporten toont de sterke verantwoordelijkheidszin en het enthousiasme van Nafi. Die waarden sluiten perfect aan bij ons merk.”
Assets :
Credits :
  • Client : Audi
  • Contacts : Frédéric Hurchon, Marie Carranza, Sofie Luyckx
  • Agency :
  • CD : Sam De Win
  • Creation : Sam De Win
  • Creation : Wouter Huyghe
  • Creation : Usman Abdul
  • Account Team : Amaury Thomas, Melanie Chabrier
  • Film Production Company : Initials LA
  • Director : Jef Boes
  • Photographer : Jan Locus
  • Sound & Music : Klankwerk