SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade steunt Pink Ribbon

Zondag 30 September 2018


mortierbrigade steunt Pink Ribbon
Assets :
'Finally' 'Finally' UK version website
Credits :
Client : Pink Ribbon
Contacts : Bettina Geysen, Aimé Van Hecke, Julie Wauters
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Laurie Lacourt
Creation : Zoé de Priester
Creation : Catherine Hermans
Head of Production : Charlotte Coddens
Strategy : Dorien Mathijssen
Producer : Olivia Naudts
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Studio : Sophie Bayeul
Digital Strategy : Laura Deknock
Digital Production : mortierbrigade digital manufacture
Film Production Company : Czar
Director : Marit Weerheijm
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Maarten De Sutter
DOP : Martijn Melis
Art Director : Silke De Rycke
Editor : Robin De Praetere
Grading : Joost Van Kerckhove
Online : Robin De Praetere
Post-Producer : Bieke De Keersmaecker
Music : Françoise Hardy – Tous les Garçons et les Filles
Social : Jonas Van Bael

Op een oktober start de internationale maand tegen borstkanker. Dat is een belangrijk initiatief, als je weet dat gemiddeld een vrouw op acht het risico loopt om in de loop van haar leven dit soort kanker te krijgen. Het ideale moment voor Pink Ribbon om zijn nieuwe nationale campagne te presenteren. Dat doet het samen met mortierbrigade.

“Borstkanker is het frequentst bij Belgische vrouwen”, aldus Pink Ribbon. “Vandaag alleen al kregen 29 vrouwen het wrede verdict te horen. In totaal vechten meer dan 100.000 vrouwen samen met hun onmiddellijke omgeving tegen de ziekte. En helaas verliezen er elke dag zes van hen hun strijd tegen kanker.”
 
Om de start van de internationale maand tegen borstkanker te onderstrepen en het grote publiek te sensibiliseren, lanceert de nationale vereniging voor de strijd tegen borstkanker in samenwerking met mortierbrigade maandag haar nieuwe nationale campagne. Op de tonen van ‘Tous les garçons et les filles de mon âge’ van Françoise Hardy, toont de spot van 60’’ acht jonge meisjes. Een symbolisch cijfer om eraan te herinneren dat een vrouw op acht met de ziekte te maken krijgt... Jens Mortier, creatief directeur en partner van mortierbrigade: "Borstkanker is een ware plaag. Het is buitengewoon belangrijk om vrouwen te sensibiliseren om zichzelf regelmatig te laten screenen, maar het blijft een gevoelig onderwerp. Met deze film hebben we opzettelijk een stapje teruggezet door met tienermeisjes te werken. Met de boodschap: “Je hebt er lang op gewacht. Nu wil je ze nooit meer kwijt”, willen we dat vrouwen zich op een ontroerende manier identificeren met de jonge meisjes.”
 
Rosette Van Rossem, oprichtster van Pink Ribbon in België: “We zijn erg fier op onze nationale, ‘out of the box’ – campagne.  Het is de eerste keer dat we de problematiek aan het licht brengen vanuit het perspectief van adolescenten. Met de film willen we alle vrouwen eraan herinneren dat ze hun borsten waar ze lang op gewacht hebben, niet mogen verliezen.”
 
De spot werd verwezenlijkt dankzij de financiële steun van de Nationale Loterij en de brigade.






INTERVIEW

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP):

Mieke Berendsen (Medialaan-dPP): "Advertenties in print mogen bij de minst storende reclamevormen gerekend worden en zetten aan tot actie"



DOSSIER  



Peter Field vs Wim Vermeulen: Kortetermijndenken is onhoudbaar op lange termijn  


De Belgische Vereniging van Audiovisuele Media organiseerde voor ons een ontmoeting met Wim Vermeulen, directeur strategie en innovatie bij Dentsu Aegis Network, en de Britse consultant Peter...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier