SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Air wil niet weten hoe voor Cap48

Zaterdag 1 September 2018


Air wil niet weten hoe voor Cap48
Assets :
social film
Credits :
Client : Cap48
Contacts : Renaud Tockert, Bénédicte Duval, Aurélie Englebert
Agency : Air Brussels
ECD : Eric Hollander
CD : Bart Gielen
Creation : Ruben Van Maldeghem
Creation : Yannick De Haes
Creation : Dries Floridor
Creation : Jonas Marysse
Creation : Yves Krauth
Connection Plan : Max Van Santen
Account : Julie Demoulin
Design : Yannick De Haes, Ruben Van Maldeghem, Dries Floridor, Jonas Marysse
Film Production Company : Bounce Rocks
Director : Pieter Neirynck
Photographer : Pieter Neirynck
Producer : Marlies Neudt

Air maakte een nieuwe sensibiliseringscampagne voor Cap48. Die herinnert er op krachtige wijze aan dat mensen met een handicap zoveel meer zijn dan die bewuste handicap. De campagne wil ervoor zorgen dat de vraag ‘En hoe is het gebeurd?’ uit hun dagelijks leven verdwijnt.

“80% van de handicaps is niet aangeboren”, begint Renaud Tockert, Algemeen Directeur van Cap48. “De dag waarop ze ontstaan, betekent niet alleen dat het hele leven van die mensen overhoop gegooid wordt, zowel lichamelijk als mentaal. We stellen ook vast dat ze vanaf dan bovendien enkel nog gelijkgesteld worden tot hun handicap. Via de blik van een voorbijganger, door een onaangepaste infrastructuur, een job die ze niet krijgen.” En een vraag die ze zowat elke dag voorgeschoteld krijgen: ‘Hoe is het gebeurd?’.
 
“Op zich is er niets mis met de vraag, vind ik, maar we zijn zoveel meer dan enkel het verhaal van wat ons overkomen is”, zegt campagnegezicht Yves Krauth die al meer dan negen jaar in een rolstoel zit. “Het echte verhaal zit veel meer in wat we vandaag doen en wat we morgen nog zullen doen. Het heeft in feite heel weinig belang hoe ik in die rolstoel terechtgekomen ben.”
 
Daarom besloten de creatieven om niet het verhaal van Yves’ ongeval te vertellen, maar ‘de’ verhalen, alle mogelijke verhalen. “Op 31 augustus vertelde Yves 50 verschillende scenario’s die allemaal de oorzaak van zijn handicap zouden kunnen zijn”, vervolgt Bart Gielen, Creatief Directeur bij Air. “Via de televisie, radio, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, kortom, via alle mogelijke en denkbare communicatiekanalen hoor je telkens een andere versie van hoe het gebeurd is. Iedere keer eindigt het verhaal met de boodschap dat de oorzaak in feite niet zo belangrijk is, wel dat we samen vooruitgaan.”
 
Dankzij de bijzonder ruime mediamix werd de boodschap erin gehamerd vanaf de eerste campagnedag. De twee volgende weken zal ze versterkt worden met nieuwe scenario’s die dag na dag onthuld worden. “Het is een enorme uitdaging op het vlak van productie, maar dankzij de hulp van Bounce Rocks en Sonhouse, kunnen we heel soepel werken”, besluit Bart Gielen. “We hopen dat het publiek zich na deze campagne zal afvragen ‘Kijk ik naar de mens of naar de handicap?’ en ‘Wat kan ik doen opdat mensen met een handicap volledig deel uitmaken van onze samenleving?’. Dat geldt voor iedereen die een handicap heeft, of die nu aangeboren is of niet.”






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier