Fr
Close

Campaigns

Publicis aan de lijn met Orange

Zondag 26 Augustus 2018

Publicis aan de lijn met Orange

Publicis maakte een campagne voor Koala Limited Editon, een spiksplinternieuw abonnement van Orange voor 20 euro per maand, onbeperkt bellen en de nodige excuses inbegrepen.

De briefing was vrij eenvoudig: meer awareness rond de Koala Limited Editon, het nieuwe onbeperkte abonnement van Orange. Dat biedt onbeperkte oproepen naar alle netwerken voor amper 20 euro pr maand. “Maar willen mensen nog wel onbeperkt bellen?”, vroeg Jan Govaert, de strateeg van Publicis, zich eerst af. “Zeker wel! In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, blijkt uit cijfers dat steeds meer mensen bellen. En net zoals ze geen beperkingen op data willen, willen ze dat evenmin voor hun oproepen.”
 
“Op creatief vlak was deze campagne een mooie kans en een uitdaging”, aldus Rom, de creatief achter de campagne, samen met zijn kompaan John. “Ook al is het aanbod bijzonder aantrekkelijk, de creatieve pistes om aan te kondigen dat je meer kunt bellen voor minder geld zijn de afgelopen twintig jaar allemaal uitgeput, met emblematische spots waaraan we niet moeten herinneren. We moesten dus een nieuwe invalshoek vinden om te kunnen uitpakken met een frisse, gedurfde communicatie en boodschap.”
 
Deze originele invalshoek vonden Rom & John in een al even eenvoudig insight als hun briefing: een telefoontje is wellicht het beste excuus om zich uit heel veel situaties te redden. “Wie heeft er nog nooit een telefoontje voorgewend om uit een vervelende discussie of een eindeloze meeting te ontsnappen?”, zegt Account Axelle Gontier. “Dankzij het nieuwe onbeperkte aanbod van Orange kun je daar onbeperkt van profiteren.”
 
Dat bewijzen alle ontwikkelde creaties, zoals de tv-spot (met een bijzonder compliment voor de onberispelijke casting), ondersteund door radiospots, online video’s en een B2B-luik. “Daarbij hoort een unieke activering met het eerste telefoonnummer dat je helpt om te doen of je aan de lijn bent, ook al heb je niemand om tegen te praten”, vervolgt Rom. “Het bewijst allemaal dat er geen enkel excuus zo goed is als een telefoontje.”
 
Het nummer in kwestie - 0800 35 951 – wordt geactiveerd op op vrijdag 31 augustus. “Als je het vormt, kom je terecht op een voice mail, met een professionele acteur die je helpt om je uit eender welke situatie te redden en je bijstaat met nog betere telefoonexcuses”, besluit het trio, alvorens op te hangen.


Assets :
Credits :
  • Client : Orange
  • Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Isabelle Hankar, Simon Van Cauteren, Stéphanie Etienne, Isabelle Eygenraam
  • Agency : PUBLICIS BRUSSELS
  • CD : Kwint De Meyer
  • CD : Willem De Wachter
  • Creation : Rom&John
  • Account Team : Axelle Gontier, Filip Van Der Haegen
  • Strategy : Jan Govaert
  • Connection Planning : Fiona Boyle
  • Media Planning : Havas Media
  • Digital Agency : Digitas
  • Digital Project Managers : Marine Jonkers, Emily Olaerts
  • Production : Daan Feytongs, Marc Van Buggenhout
  • Film Production Company : Czar
  • Producer : Maarten Verstraete, Maarten De Sutter
  • Director : Jeroen Annokkee
  • Sound : Prodigious, Raygun
  • Music : Peter Baert