SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis aan de lijn met Orange

Zondag 26 Augustus 2018


Publicis aan de lijn met Orange
Assets :
spot Tv online video online video radio radio
Credits :
Client : Orange
Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Isabelle Hankar, Simon Van Cauteren, Stéphanie Etienne, Isabelle Eygenraam
Agency : Publicis Brussels
CD : Kwint De Meyer
CD : Willem De Wachter
Creation : Rom&John
Account Team : Axelle Gontier, Filip Van Der Haegen
Strategy : Jan Govaert
Connection Planning : Fiona Boyle
Media Planning : Havas Media
Digital Agency : Digitas
Digital Project Managers : Marine Jonkers, Emily Olaerts
Production : Daan Feytongs, Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Czar
Producer : Maarten Verstraete, Maarten De Sutter
Director : Jeroen Annokkee
Sound : Prodigious, Raygun
Music : Peter Baert

Publicis maakte een campagne voor Koala Limited Editon, een spiksplinternieuw abonnement van Orange voor 20 euro per maand, onbeperkt bellen en de nodige excuses inbegrepen.

De briefing was vrij eenvoudig: meer awareness rond de Koala Limited Editon, het nieuwe onbeperkte abonnement van Orange. Dat biedt onbeperkte oproepen naar alle netwerken voor amper 20 euro pr maand. “Maar willen mensen nog wel onbeperkt bellen?”, vroeg Jan Govaert, de strateeg van Publicis, zich eerst af. “Zeker wel! In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, blijkt uit cijfers dat steeds meer mensen bellen. En net zoals ze geen beperkingen op data willen, willen ze dat evenmin voor hun oproepen.”
 
“Op creatief vlak was deze campagne een mooie kans en een uitdaging”, aldus Rom, de creatief achter de campagne, samen met zijn kompaan John. “Ook al is het aanbod bijzonder aantrekkelijk, de creatieve pistes om aan te kondigen dat je meer kunt bellen voor minder geld zijn de afgelopen twintig jaar allemaal uitgeput, met emblematische spots waaraan we niet moeten herinneren. We moesten dus een nieuwe invalshoek vinden om te kunnen uitpakken met een frisse, gedurfde communicatie en boodschap.”
 
Deze originele invalshoek vonden Rom & John in een al even eenvoudig insight als hun briefing: een telefoontje is wellicht het beste excuus om zich uit heel veel situaties te redden. “Wie heeft er nog nooit een telefoontje voorgewend om uit een vervelende discussie of een eindeloze meeting te ontsnappen?”, zegt Account Axelle Gontier. “Dankzij het nieuwe onbeperkte aanbod van Orange kun je daar onbeperkt van profiteren.”
 
Dat bewijzen alle ontwikkelde creaties, zoals de tv-spot (met een bijzonder compliment voor de onberispelijke casting), ondersteund door radiospots, online video’s en een B2B-luik. “Daarbij hoort een unieke activering met het eerste telefoonnummer dat je helpt om te doen of je aan de lijn bent, ook al heb je niemand om tegen te praten”, vervolgt Rom. “Het bewijst allemaal dat er geen enkel excuus zo goed is als een telefoontje.”
 
Het nummer in kwestie - 0800 35 951 – wordt geactiveerd op op vrijdag 31 augustus. “Als je het vormt, kom je terecht op een voice mail, met een professionele acteur die je helpt om je uit eender welke situatie te redden en je bijstaat met nog betere telefoonexcuses”, besluit het trio, alvorens op te hangen.






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier