SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB wedt in het wilde weg voor Unibet

Zondag 27 Mei 2018


DDB wedt in het wilde weg voor Unibet
Assets :
spot Tv spot Tv
Credits :
Client : UNIBET
Contacts : Dennis Mariën, Tom Buttiens
Agency : DDB Brussels
CD : Dieter De Ridder
Creation : Kenn Van Lijsebeth
Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
Designers : Sven Verfaille, Steven De Vlieger, Ben Hiffe
Account Team : Francis Lippens, Melissa Bekaert
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Geronimo
Director : Michaël Bombeeck
Producer : Erik Van Overloop
DOP : David Doom
Sound : Sonicville

Unibet België bereidt zich voor op het belangrijkste evenement van het jaar: de wereldbeker voetbal in Rusland. Om de gekte rond de Rode Duivels nog wat aan te moedigen, bedacht de online bookmaker samen met DDB een nieuwe campagne met twee puur Belgische tv-spots. Daarin staat in elke scène een weddenschap centraal.

“Met deze campagne positioneert Unibet zich nog wat meer als de bookmaker bij uitstek voor voetbal in België”, zegt copy Kenn Van Lijsebeth aan wie we de creaties anken. “De dynamische en energieke spot toont sportfragmenten, afgewisseld met humoristische situaties die iedereen herkent.” Niet alle fragmenten gaan over de wereldbeker. Unibet koos voor een subtiele mix met een duidelijk Belgische verankering. “Zo zien we bijvoorbeeld twee vrienden die een potje beginnen te voetballen in Dansaert, midden in Brussel, anderen doen hetzelfde op een terras bij Sint-Goriks, we zien mountainbikers in boom en supporters in Charleroi.” De rest van de scènes werd opgenomen in Rumst en in Antwerpen, om de lokale cirkel rond te maken.
 
Voor de productie deed DDB een beroep op productiehuis Geronimo en de regisseur Michaël Bombeeck. DOP David Doom bekommerde zich over de esthetiek van de beelden. Allemaal hadden ze al samengewerkt voor de vorige spot. “Het drietal heeft een bijzondere gevoeligheid als het erop aankomt om de tone of voice van Unibet te vatten”, besluit Kenn Van Lijsebeth. “Al bij onze vorige samenwerking in februari slaagden ze erin perfect aan onze verwachtingen te beantwoorden; toen maakten ze ook een heel visuele spot, met spelers die live vertelden over hun ervaring met sportweddenschappen en waarom ze voor Unibet kozen.”
 
Naast de tv-spots die online een tweede leven krijgen, zal Unibet ook tijdens de wereldbeker van de partij zijn met een outdoor campagne die alvast als ‘verrassend’ wordt aangekondigd. Ze zal te zien zijn op Meiser en bij de De Singel. Meer weten we voorlopig nog niet, maar we durven erom wedden dat het alweer een verrassing van formaat wordt.






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier