Fr
Close

Campaigns

DDB wedt in het wilde weg voor Unibet

Zondag 27 Mei 2018

DDB wedt in het wilde weg voor Unibet

Unibet België bereidt zich voor op het belangrijkste evenement van het jaar: de wereldbeker voetbal in Rusland. Om de gekte rond de Rode Duivels nog wat aan te moedigen, bedacht de online bookmaker samen met DDB een nieuwe campagne met twee puur Belgische tv-spots. Daarin staat in elke scène een weddenschap centraal.

“Met deze campagne positioneert Unibet zich nog wat meer als de bookmaker bij uitstek voor voetbal in België”, zegt copy Kenn Van Lijsebeth aan wie we de creaties anken. “De dynamische en energieke spot toont sportfragmenten, afgewisseld met humoristische situaties die iedereen herkent.” Niet alle fragmenten gaan over de wereldbeker. Unibet koos voor een subtiele mix met een duidelijk Belgische verankering. “Zo zien we bijvoorbeeld twee vrienden die een potje beginnen te voetballen in Dansaert, midden in Brussel, anderen doen hetzelfde op een terras bij Sint-Goriks, we zien mountainbikers in boom en supporters in Charleroi.” De rest van de scènes werd opgenomen in Rumst en in Antwerpen, om de lokale cirkel rond te maken.
 
Voor de productie deed DDB een beroep op productiehuis Geronimo en de regisseur Michaël Bombeeck. DOP David Doom bekommerde zich over de esthetiek van de beelden. Allemaal hadden ze al samengewerkt voor de vorige spot. “Het drietal heeft een bijzondere gevoeligheid als het erop aankomt om de tone of voice van Unibet te vatten”, besluit Kenn Van Lijsebeth. “Al bij onze vorige samenwerking in februari slaagden ze erin perfect aan onze verwachtingen te beantwoorden; toen maakten ze ook een heel visuele spot, met spelers die live vertelden over hun ervaring met sportweddenschappen en waarom ze voor Unibet kozen.”
 
Naast de tv-spots die online een tweede leven krijgen, zal Unibet ook tijdens de wereldbeker van de partij zijn met een outdoor campagne die alvast als ‘verrassend’ wordt aangekondigd. Ze zal te zien zijn op Meiser en bij de De Singel. Meer weten we voorlopig nog niet, maar we durven erom wedden dat het alweer een verrassing van formaat wordt.


Assets :
Credits :
  • Client : UNIBET
  • Contacts : Dennis Mariën, Tom Buttiens
  • Agency : DDB BRUSSELS
  • CD : Dieter De Ridder
  • Creation : Kenn Van Lijsebeth
  • Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
  • Designers : Sven Verfaille, Steven De Vlieger, Ben Hiffe
  • Account Team : Francis Lippens, Melissa Bekaert
  • TV Producer : Brigitte Verduyckt
  • Film Production Company : Geronimo
  • Director : Michaël Bombeeck
  • Producer : Erik Van Overloop
  • DOP : David Doom
  • Sound : Sonicville