SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB wedt in het wilde weg voor Unibet

Zondag 27 Mei 2018


DDB wedt in het wilde weg voor Unibet
Assets :
spot Tv spot Tv
Credits :
Client : UNIBET
Contacts : Dennis Mariën, Tom Buttiens
Agency : DDB Brussels
CD : Dieter De Ridder
Creation : Kenn Van Lijsebeth
Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
Designers : Sven Verfaille, Steven De Vlieger, Ben Hiffe
Account Team : Francis Lippens, Melissa Bekaert
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Geronimo
Director : Michaël Bombeeck
Producer : Erik Van Overloop
DOP : David Doom
Sound : Sonicville

Unibet België bereidt zich voor op het belangrijkste evenement van het jaar: de wereldbeker voetbal in Rusland. Om de gekte rond de Rode Duivels nog wat aan te moedigen, bedacht de online bookmaker samen met DDB een nieuwe campagne met twee puur Belgische tv-spots. Daarin staat in elke scène een weddenschap centraal.

“Met deze campagne positioneert Unibet zich nog wat meer als de bookmaker bij uitstek voor voetbal in België”, zegt copy Kenn Van Lijsebeth aan wie we de creaties anken. “De dynamische en energieke spot toont sportfragmenten, afgewisseld met humoristische situaties die iedereen herkent.” Niet alle fragmenten gaan over de wereldbeker. Unibet koos voor een subtiele mix met een duidelijk Belgische verankering. “Zo zien we bijvoorbeeld twee vrienden die een potje beginnen te voetballen in Dansaert, midden in Brussel, anderen doen hetzelfde op een terras bij Sint-Goriks, we zien mountainbikers in boom en supporters in Charleroi.” De rest van de scènes werd opgenomen in Rumst en in Antwerpen, om de lokale cirkel rond te maken.
 
Voor de productie deed DDB een beroep op productiehuis Geronimo en de regisseur Michaël Bombeeck. DOP David Doom bekommerde zich over de esthetiek van de beelden. Allemaal hadden ze al samengewerkt voor de vorige spot. “Het drietal heeft een bijzondere gevoeligheid als het erop aankomt om de tone of voice van Unibet te vatten”, besluit Kenn Van Lijsebeth. “Al bij onze vorige samenwerking in februari slaagden ze erin perfect aan onze verwachtingen te beantwoorden; toen maakten ze ook een heel visuele spot, met spelers die live vertelden over hun ervaring met sportweddenschappen en waarom ze voor Unibet kozen.”
 
Naast de tv-spots die online een tweede leven krijgen, zal Unibet ook tijdens de wereldbeker van de partij zijn met een outdoor campagne die alvast als ‘verrassend’ wordt aangekondigd. Ze zal te zien zijn op Meiser en bij de De Singel. Meer weten we voorlopig nog niet, maar we durven erom wedden dat het alweer een verrassing van formaat wordt.






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier