SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness telt live af voor OVK

Zondag 18 Maart 2018


Happiness telt live af voor OVK
Assets :
case movie '64' '65' '66' '67' '68' '69' '70'
Credits :
Client : OVK - Ouders van Verongelukte Kinderen
Contacts : Koen van Wonterghem, Ellen Ruys
Agency : Happiness Brussels
CD : Geoffrey Hantson
CD : Mateusz Mroszczak
CD : Philippe Fass
Creation : Roxane Schneider
Creation : Pieter Claeys
CEO & Strategic Director : Karen Corrigan
Group Account Director : Hans Smets
Account Manager : Tine Van Hasselt
Junior Account Manager : Gaelle Maes
Radio Production Company : Raygun
Radio Director : Peter Baert
Production : Jérôme Gijsen, Liesbeth Demolder
Film Production : Lisa Gadeyne, Sumi Arcos Mina
Motion : Remke Faber, Karlien Huygels

Happiness bedacht een nieuwe beklijvende sensibiliseringscampagne voor OVK, de Nederlandstalige tak van de vzw Parents d'Enfants Victimes de la Route. In de ether tegen eind dit jaar: 640 potentiële radiospots.

Flashback. 25 jaar geleden, in maart 1993, kwamen 30 gezinnen die een kind, broer, zus,… verloren bij een verkeersongeval samen om een actiegroep op te richten. Die doopten ze Ouders van Verongelukte Kinderen - Parents d'Enfants Victimes de la Route. Twee jaar later werd dat een NGO en een nationale solidariteitsbeweging die vandaag – helaas – meer dan 800 gezinnen groepeert.
 
In België kwamen vorig jaar 640 mensen om in het verkeer. Dat is 13% minder dan in 2016. Statistisch gezien is dat positief, maar voor de ouders en verwanten van de 640 slachtoffers hebben de 640 slachtoffers die wel nog vielen een naam en een gezicht; het zijn dierbaren die ze nooit meer kunnen bellen of zien. Daarom is het belangrijk erop te blijven hameren dat de Belgische wegen nog steeds slachtoffers maken, ook al zijn dat er dan elk jaar een beetje minder.
 
“13% minder is goed, maar 100% zou natuurlijk nog veel beter zijn voor iedereen”, aldus Geoffrey Hantson, ECD van Happiness “Bijna twee verkeersdoden per dag blijft zeer veel en onaanvaardbaar.” Om deze vaststelling tastbaar te maken, kwam Happiness op een idee dat even groot als de problematiek is: een radiospot uitzenden voor elk verkeersslachtoffer. “Vanaf 20 maart tot eind dit jaar zal OVK elke keer er iemand het leven laat bij een verkeersongeval, een radiospot uitzenden. Daarin zullen ouders van OVK aankondigen dat de zoveelste familie een dierbare verliest in het verkeer.”
 
Een pakkende manier om de Belgische automobilisten eraan te herinneren dat het vitaal en dringend is om verantwoord en voorbeeldig te rijden: zonder snelheidsovertredingen te begaan, zonder alcohol, smartphone, sms’en, enzovoort. “Natuurlijk is de doelstelling om zo weinig mogelijk spots uit te zenden”, besluit de ECD. “Als het toch moet, zal dat gebeuren via de DAB+-zenders in Vlaanderen, en meer bepaald op Club FM, VBRO, VBRO Evergreen, Family Radio en Topradio die 10% van de Vlamingen bereiken, vooral in de auto. Ik wil overigens van de gelegenheid gebruikmaken om de Directeur van IP Radio, Steve Van den Audenaerde, bedanken: hij maakte het unieke mediaplan mogelijk, in samenwerking met de geluidsstudio Raygun voor de productie van de spots. Ik hoop dat de Franstalige tak van de vereniging het voorbeeld van zijn Nederlandstalige tegenhangers snel zal volgen.”






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier