SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BBDO is vriendjes met Decathlon

Zondag 3 September 2017


BBDO is vriendjes met Decathlon
Assets :
poster 'zwemmen' poster 'dans' poster 'voetbal' pre-roll 'dans' pre-roll 'voetbal' pre-roll 'zwemmen' POS 'zwemmen' POS 'dans' POS 'voetbal' online video 'launch' online video 'wave 2' radio 'Alixe' radio 'Laure' radio 'Simon'
Credits :
Client : Decathlon
Contacts : Sunny Sartori, Luk De Meester
Agency : BBDO Belgium
CCO : Isabel Peeters
CD : Sebastien De Valck
CD : Arnaud Pitz
Creation : Gertjan De Smet
Creation : Frederik Clarysse
Copy Fr : Vincent De Roose
Account Team : Diane Vandebroek, Kleopatra Osmanaj
Strategy : Michael D'hooge
Digital Content Strategy : Jonas Helsen
Graphic Design : Christophe Malotaux, Nadia Tweepenninckx, Gertjan De Smet
Final Art : Daniela Simons
Film Production Company : BBDO Belgium
RTV Producer/Art Buying : Patricia Van De Kerckhove, Renée Vermeire, Jasper Heldenberg
Director : Johfrah Lefebvre
DOP : Johfrah Lefebvre
Light Engineer : Ken Sody
Editors : Jasper Vanhauwaert, Ben Billen
Sound : Raygun
Photographer : Kristof Ramon

BBDO maakte een nieuwe imagocampagne voor Decathlon. Leeuwen gaat ze misschien niet temmen, maar ze zal beslist in de smaak vallen bij jonge sportertjes in spe en hun ouders. En dat is al een prestatie op zich!

“Decathlon wil sporten makkelijk maken”, luidt het bij BBDO. “Dat is de basis en tegelijk de missie van de Franse winkelketen die iedereen kent. Sport moet voer iedereen toegankelijk zijn, want los van medailles en bekers is vooral vriendschap de grootste prestatie.
 
Origineel idee: in plaats van een beroep te doen op de gebruikelijke acteurs en modellen kwamen het merk en zijn bureau op het slimme idee om een beroep te doen op echte vrienden en vriendinnen, in het echte leven. “De campagne zet echte vriendschappen in de schijnwerpers”, zegt Gertjan De Smet, de creatief die de campagne maakte met zijn partner in crime Frederik Clarysse. “Geen artificiële stockfoto’s dus, noch fotoshoots met modellen.”
 
Tijdens het sporten werd de vriendschap van de bevriende gelegenheidsmodellen vereeuwigd door sportfotograaf Kristof Ramon en DOP Johfrah Lefebvre. De beelden worden gebruikt in affichage, POS en in video’s op de sociale netwerken. “Het is ook een gelegenheid voor Decathlon om een nieuwe saga op de radio voor te stellen”, vervolgt de creatief.”Het merk brengt daarin hulde aan alle mensen die op hun eigen manier sporten. De sportprestatie staat niet centraal in de spots. Het gaat om de nieuwe vriendschappen en al wat daaruit voortvloeit.” De reeks bestaat uit drie radiospots, met een zwemstertje, een voetballertje en een ballerina.
 
Nog even preciseren dat Decathlon voor deze campagne een nieuwe specifieke kledinglijn ontwikkelde. Die kreeg de welgekozen naam ‘Friendswear’ en omvat teamoutfits voor wie sport met zijn of haar vrienden. “Wie belangstelling heeft, moet zijn mooiste moment met zijn of haar teamgenoten uploaden op ​decathlon.be/amitie.html, om zo een gepersonaliseerde outfit te winnen en de vriendschap binnen het team (nog) te versterken”, besluit onze kameraad Gertjan De Smet.
 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier