SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Het nieuwe merkverhaal van Smeg gezien door Gutzandglory

Zondag 19 Maart 2017


Het nieuwe merkverhaal van Smeg gezien door Gutzandglory
Assets :
website print print print print print print print print print
Credits :
Client : SMEG
Contacts : Gert Fluyt, Vanessa Bohné, Tim Van den Elzen
Agency : GutzandGlory
Account Team : Barbara Van Huis, Justine Wittoek
Digital Director : Dennis Snijders
Digital Project Manager : Eva Schockaert
Creation : Paul Christiaens
CD : Kris Lenaers
Creation : Marleen Galle
Creation : Tom De Vliegher
Creation : Kris Lenaers
Creation : Robin Dhondt
Creation : Steven de Vreese
Design : Lim Sijmons, Marlies Verschueren
Photographer : Verne
Retouching : Verne
Illustrations : De Kwekerij, Eltipo, Storms
Digital Production : Mundo Digitalis

Gutzandglory maakte een imagocampagne voor Smeg. Die lanceert een nieuwe baseline en verruimt de gebruikelijke perceptie van het Italiaanse merk.

Bij de naam Smeg denkt iedereen meteen aan de schitterende design koelkasten in alle kleuren van de regenboog. De prijs van het succes! Toch is Smeg veel meer dan een veelkleurig succesverhaal. Wolfgang Florizoone, Managing Director van Gutzandglory dat het budget eind 2016 won na een strategische en creatieve competitie, legt uit: “Het Italiaanse merk Smeg dat iedereen vooral kent van zijn iconische FAB’ 50-koelkast, omvat nochtans veel meer dan dat. Het merk biedt een ruim gamma toestellen en draagt met elk van zijn producten bij tot de esthetische uitstraling van je huis.”
 
Dat geldt meer bepaald voor de keuken, ondertussen uitgegroeid tot de centrale plaats in elk huis, waar we graag allemaal samenkomen, met het hele gezin of met vrienden. Ze kan dus maar beter mooi en vooral gezellig zijn. Met dat inzicht maakte Gutzandglory het verschil tijdens de pitch: “Naast design biedt Smeg negen inspirerende ‘It’s so me’ stijlen, die een antwoord bieden op de keuken- en designwensen van elk type consument, ongeacht leeftijd, smaak of budget. Op basis daarvan hebben we een hele nieuwe merkstrategie uitgewerkt, samengevat in de baseline ‘It's so me’.”
 
Die wordt uitgedragen via evenveel ‘duo’ visuals die telkens een ‘persoonlijkheid’ en het bijpassende Smeg-design toont. Die worden verspreid via alle mogelijke kanalen. Het creatieve concept werd vertaald in een imagocampagne met Direct Mail, POS (leaflets, displays en wobblers ), affichage en online (e-mailing, display ads en sociale netwerken). Om te beginnen werd het nieuwe merkverhaal gepresenteerd op Batibouw, waar de bezoekers de verschillende ‘It’s so me’ stijlen konden ontdekken in aparte ruimten op de stand.
 
Tegelijk loopt een digitale activering, met een ‘kitchen art’ wedstrijd die aangepast is aan het distributienetwerk. Ter ondersteuning is ook een B2B-luik voorzien met incentives; consumenten kunnen ook terecht op het platform itssome.be, waar ze kans maken op unieke zeefdrukken met citaten die verband houden met de keuken.






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier