SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Het nieuwe merkverhaal van Smeg gezien door Gutzandglory

Zondag 19 Maart 2017


Het nieuwe merkverhaal van Smeg gezien door Gutzandglory
Assets :
website print print print print print print print print print
Credits :
Client : SMEG
Contacts : Gert Fluyt, Vanessa Bohné, Tim Van den Elzen
Agency : GutzandGlory
Account Team : Barbara Van Huis, Justine Wittoek
Digital Director : Dennis Snijders
Digital Project Manager : Eva Schockaert
Creation : Paul Christiaens
CD : Kris Lenaers
Creation : Marleen Galle
Creation : Tom De Vliegher
Creation : Kris Lenaers
Creation : Robin Dhondt
Creation : Steven de Vreese
Design : Lim Sijmons, Marlies Verschueren
Photographer : Verne
Retouching : Verne
Illustrations : De Kwekerij, Eltipo, Storms
Digital Production : Mundo Digitalis

Gutzandglory maakte een imagocampagne voor Smeg. Die lanceert een nieuwe baseline en verruimt de gebruikelijke perceptie van het Italiaanse merk.

Bij de naam Smeg denkt iedereen meteen aan de schitterende design koelkasten in alle kleuren van de regenboog. De prijs van het succes! Toch is Smeg veel meer dan een veelkleurig succesverhaal. Wolfgang Florizoone, Managing Director van Gutzandglory dat het budget eind 2016 won na een strategische en creatieve competitie, legt uit: “Het Italiaanse merk Smeg dat iedereen vooral kent van zijn iconische FAB’ 50-koelkast, omvat nochtans veel meer dan dat. Het merk biedt een ruim gamma toestellen en draagt met elk van zijn producten bij tot de esthetische uitstraling van je huis.”
 
Dat geldt meer bepaald voor de keuken, ondertussen uitgegroeid tot de centrale plaats in elk huis, waar we graag allemaal samenkomen, met het hele gezin of met vrienden. Ze kan dus maar beter mooi en vooral gezellig zijn. Met dat inzicht maakte Gutzandglory het verschil tijdens de pitch: “Naast design biedt Smeg negen inspirerende ‘It’s so me’ stijlen, die een antwoord bieden op de keuken- en designwensen van elk type consument, ongeacht leeftijd, smaak of budget. Op basis daarvan hebben we een hele nieuwe merkstrategie uitgewerkt, samengevat in de baseline ‘It's so me’.”
 
Die wordt uitgedragen via evenveel ‘duo’ visuals die telkens een ‘persoonlijkheid’ en het bijpassende Smeg-design toont. Die worden verspreid via alle mogelijke kanalen. Het creatieve concept werd vertaald in een imagocampagne met Direct Mail, POS (leaflets, displays en wobblers ), affichage en online (e-mailing, display ads en sociale netwerken). Om te beginnen werd het nieuwe merkverhaal gepresenteerd op Batibouw, waar de bezoekers de verschillende ‘It’s so me’ stijlen konden ontdekken in aparte ruimten op de stand.
 
Tegelijk loopt een digitale activering, met een ‘kitchen art’ wedstrijd die aangepast is aan het distributienetwerk. Ter ondersteuning is ook een B2B-luik voorzien met incentives; consumenten kunnen ook terecht op het platform itssome.be, waar ze kans maken op unieke zeefdrukken met citaten die verband houden met de keuken.






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier