Fr

Campaigns

BBDO vergeet niemand met Kerstmis voor Lidl

Donderdag 8 December 2016

BBDO vergeet niemand met Kerstmis voor Lidl

Van alle seizoenscampagnes die in deze periode voor de feestdagen overal te zien en te horen zijn, pikten we er die van BBDO voor Lidl uit. Omdat het insight gewoon slim is en de creatie bijzonder leuk.

“In elke familie is er wel iemand die Kerst alleen doorbrengt… in de keuken. Terwijl de rest van de familie gezellig samen tafelt”, begint BBDO. “Die persoon heeft ongetwijfeld al veel voor je gedaan. Laat hem of haar dus niet alleen in de keuken staan. Op basis van die vaststelling bouwden Lidl en BBDO een gloednieuwe Kerstcampagne. Eentje die mensen aanspoort om hun ouders te bedanken voor alles wat ze voor hen hebben gedaan. Hoe? Door gewoon samen te koken en zo iedereen samen aan tafel te brengen.”
 
Dat slimme inzicht illustreerden de creatieven van BBDO met vele uit het leven gegrepen voorbeelden die vaak erg grappig zijn en die de kinderen moeten herinneren aan de vele offers en inspanningen die ouders zich voor hen getroosten. Alle mama’s en papa’s zullen zich ongetwijfeld in de getoonde situaties herkennen. Baseline: ‘Na alles wat je papa/mama zij voor je deed, laat je hem/ haar toch niet alleen in de keuken staan?’
 
De radiospots en printadvertenties verwijzen door naar een website waar bezoekers een gepersonaliseerd kaartje kunnen sturen om hun ouders te bedanken en ze op de hoogte te brengen van de nakende keukenhulp. Het sociale luik is van dezelfde orde. Er werden GIF’s gepost op de Facebook-pagina van Lidl en bij de vele reacties die ze opwekten werd een persoon uitgekozen om zijn ouders terug aan tafel te krijgen. Het werd allemaal gefilmd en verwerkt in vier videocapsules die binnenkort te zien zullen zijn op de sociale netwerken.
 
“In twee dagen tijd werden al 2000 kaartjes verstuurd vanop het platform”, aldus een verheugd BBDO. Met deze campagne stelt Lidl de consument alweer centraal en versterkt het zijn positionering als supermarkt die zich tot elk gezin richt. 


Assets :
Credits :
  • Creation : Frederic Zouag
  • Client : Lidl
  • Contacts : Matthias Kympers, Lien Van Hoorebeke, Charlotte Beirnaert, Lore Lauwerys
  • Agency : BBDO Belgium
  • CD : Arnaud Pitz
  • CD : Sebastien De Valck
  • Creation : Nicolas Gaspart
  • Copy Nl : Frederik Clarysse
  • Strategic Planner : Jan Van Brakel
  • CCO : Isabel Peeters
  • Account Team : Michelle Stas, Isabel Demuynck, Siham Zerkak
  • Graphic Design : Frank Schouwaerts
  • Web Development : Jovi Verheyen, Collin Van der Vorst
  • Social Creative : Jan Schraeyen
  • TV & Photo Producer : Patricia Van De Kerckhove, Renée Vermeire
  • Photo Production : Bounce Rocks
  • Photographer : Filip Vanzieleghem
  • Radio Producer : Nicolas Van Poeck
  • Radio Production Company : Sonicville
  • Editor : Ben Billen