SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

TBWA draait de tijd terug voor Telenet

Woensdag 16 Maart 2016


TBWA draait de tijd terug voor Telenet
Assets :
'Linde ontdekt de villa' Facebook radio Inside Inside Inside Inside Inside Inside Inside Inside Inside
Credits :
Client : Telenet
Contact : Nathalie Rahbani
Agency : TBWA\BRUSSELS
Account Team : Jochen De Greef, Sharon Lavaert, Joachim François
CD : Jan Macken
Creation : Menno Buyl
Creation : Thomas De Vreese
AD : Bout Holtof (CD), Hanne Deheegher, Tony Naudts-Ducene, Maike Borms
Copy : Vital Schippers, Lynn Pinsart, Lien Sonjeau
Activation & Home Decor : Carole Jacobs, Katrien de Raijmaeker (Magma TBWA)
Styling : Stephanie Lippens & Amandine Cumps (Yapstock)
Clothes : Stephanie Vermeulen (MishMash)
Strategy : Bert Denis, Gunther
Media Arts : Sylvie Dewaele

In het kader van de ‘Vollenbak Vooruit’ campagne voor Telenet bedachten TBWA Brussel en Studio Brussel een leuke actie: ‘Villa ‘84’. Die keert op meesterlijke wijze dertig jaar terug in de tijd.

De moderne informatieen communicatietechnologieën hebben onze levens en ons gedrag fundamenteel veranderd, zoveel is zeker. Om de omvang van deze veranderingen te illustreren besloten Telenet en TBWA Brussels enkele weken geleden al om de tijd terug te draaien en zich af te vragen hoe we de dingen vroeger deden.

De ‘Vollenbak Vooruit’ campagne werd begin maart gelanceerd met drie zalige tv-spots (de kapsels alleen al lonen de moeite) die ons meenemen naar de eighties, om ons te confronteren met de technologie en haar impact op ons dagelijks leven.

In het verlengde trokken het bureau en zijn klant de actie nog verder door en creëerden ‘Villa ‘84’, een heuse reis in de tijd die StuBru-presentatrice Linde Merckpoel terug katapulteerde naar haar geboortejaar. Een week lang zal ze leven, eten en slapen zoals in 1984. Geen enkel detail werd over het hoofd gezien... “Smartphones komen er natuurlijk niet aan te pas”, luidt het bij TBWA Brussels. “Voor de rest hebben we een typische eighties-omgeving bedacht. Niets werd aan het toeval overgelaten, alle technologie uit die tijd is van de partij, net als de typische mode van toen. Sterker nog, Linde kan beschikken over een ‘game-room’ met de beste spelletjes van toen, een music room, met de beste platen uit de jaren tachtig, kortom, materie genoeg om een stevige new wave party te organiseren volgens de regels van de kunst.” Dan is er nog de ‘Purple Rain shower’ en de ‘Van Halen trampoline’ die magistraal in de tuin prijkt.

Je ontdekt het allemaal op telenet.be, alsook op de Facebook-pagina van de adverteerder, alsook op stubru.be, waar je alle avonturen van de presentatrice kunt volgen. Trafic naar de website van de Vlaamse radio wordt gegenereerd door een tv-spot van DDB Brussels. Ook daar is nostalgie naar de blitse discojaren troef! 






INTERVIEW

Francis Goffin:

Francis Goffin: "De toekomst van de radio is hybride"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier