SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

T-Man bakt pannenkoeken

Woensdag 23 Oktober 2013


T-Man bakt pannenkoeken
Assets :
film
Credits :
Client : Tiense Suikerraffinaderij
Contacts : Geert Van Aelst, Dominique Demets
Agency : Havas Brussels
Account Team : Ellen Sonck, William Lebrun
CD : Tom Loockx
CD : Jorrit Hermans
Creation : Thomas Danthine
Creation : Nam Simonis
Creation : Heidi Van Damme
Film Production Company : Caviar
Director : Kene Illegems
Producer : Jonas Van Herp
Executive Producers : Kato Maes, Ruben Goots
Puppeteering : Kim Kong
Music : The Kingston Trio

T-Man, het sympathieke suikermannetje dat Havas WW Brussels creëerde voor Tiense Suiker, is terug van weggeweest. Nadat het kilometers aflegde om zijn familie terug te vinden, zien we hem nu pannenkoeken bakken. In een tv-spot van 45’’, de 30’’-versie en via de sociale netwerken (onder andere op Facebook).

Ter herinnering, T-Man werd eind 2011 geboren op een parking langs de snelweg, waar zijn familie net gepicknickt had en hem achterliet met de resten van hun maaltijd. Vrij van rancune gaat T-Man ze zoeken en na een road movie vol adembenemende beelden en een meeslepende soundtrack, vindt het suikermannetje zijn gezin en zijn ‘Home sweet home’ eindelijk terug. “Het begon allemaal in 2005”, vertelt Geert Van Aelst, marketing manager bij de Tiense suikerraffinaderij. “De druk van de private labels werd alsmaar groter, dus voerden we een marktstudie uit om te bepalen wat het merk voor de consumenten vertegenwoordigde. Resultaat: Tiense suiker bleek een zeer bekend merk met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Op zich was dat goed nieuws, maar het volstond niet meer om stand te houden op de markt waar de concurrentie alsmaar groter werd. We moesten meer investeren in emotie en innovatie, niet alleen voor de productie, maar ook in de communicatie. We hebben dat uitgebreid besproken met het bureau. Eerst bedachten ze een affichagecampagne met daarin huizen gebouwd met suikerklontjes, als de belichaming van de nieuwe belofte ‘Home sweet home’. Vervolgens kwamen ze met het idee van het suikermannetje, dat ook bestond uit Tiense klontjes...”
De klant had vertrouwen in Havas en gaf zijn go. Een prima beslissing, zou blijken, want al snel veroverde T-Man als ambassadeur van het merk de harten van de kijkers. Het succes doorstond de tand des tijds wonderwel, ondanks de afwezigheid van T-Man op de buis. Ten bewijze: de Facebook-pagina die pas een jaar later, eind 2012 gecreëerd werd, telt bijna 23.000 fans. “De dag nadat de eerste spot voor het eerst uitgezonden werd”, herinnert Dominique Demets, brand manager retail in Tienen zich, “kregen we post van kijkers die helemaal weg waren van T- Man. Dit onverhoopte enthousiasme dat zoveel fans opleverde, stelde ons natuurlijk gerust en gaf ons zin om het avontuur voort te zetten. Dat is nu gebeurd, met een nieuwe spot waarin we de actieradius van T-Man verruimd hebben met meerdere producten uit het gamma.”
We zien T-Man die tijdens het weekend alweer door zijn gezin in de steek gelaten wordt en toevlucht vindt bij een buurmeisje met wie hij pannenkoeken gaat bakken... “We hebben dat dessert gekozen omdat iedereen dat lust”, zegt Ellen Sonck, account manager bij Havas Brussels. “Daardoor konden we ook het gamma naar voren schuiven.”
De productie van Caviar is ook deze keer onberispe- lijk. Dat geldt ook voor de regie die deze keer te danken is aan Kene Illegems. Maar het allerstrafste vinden we net als bij de eerste spot voor de soundtrack, een pareltje uit de jaren ’50 (‘Raspberries, Strawber- ries’ door The Kingston Trio).






INTERVIEW

Francis Goffin:

Francis Goffin: "De toekomst van de radio is hybride"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier