Fr

AGENCIES

Efluenz op alle fronten

Donderdag 14 Mei 2020

Efluenz op alle fronten

De afgelopen weken voerde Efluenz, het influencer marketingbureau van Rossel onder leiding van Yasmin Vantuykom, drie campagnes die verband hielden met C-19. In samenwerking met Stad Antwerpen lanceerde het ‘Samen tegen Corona’ om de jongeren aan te zetten thuis te blijven, met toevoeging van tips om zich bezig te houden (fitnesslessen, kooktips, muzikale activiteiten,…). De inzet van welbepaalde Nederlandstalige influencers zorgde ervoor dat de campagne meer dan 100.000 mensen bereikte, met bovendien 4.000 doorkliks naar de website van Stad Antwerpen.
 
Ook Brussel nam Efluenz onder de arm voor ‘Show your #BXLOVE’. Die campagne legde de nadruk op hoe belangrijk het is dat jongeren de lockdownregels zouden naleven, maar ook benadrukte ook de noodzaak oudere mensen te steunen. Een vijftiental influencers deelden een boodschap voor senioren via hun sociale netwerken. Een tiental Instagram-posts, verschillende TikTok-video’s en een honderdtal Instagram-stories bereikten 281.000 mensen, goed voor een engagementpercentage van 8%.
 
Met behulp van de expertise van Efluenz wilde Orange contact tussen kleinkinderen en hun grootouders mogelijk maken via een origineel concept, in de vorm van een visuele boodschap voor het huis van een dierbare. Een tiental influencers gaven aldus de vrije loop aan hun artistieke talenten, met een boodschap van @oh.womum en diens zoon aan de grootouders.
 
“Deze campagnes bewijzen dat de activering van influencer marketingcampagnes een heel efficiënte strategie is om een beklijvende boodschap bij de jongere generaties te krijgen, aangezien ze altijd meer op digitale kanalen gericht zijn”, aldus Yasmin Vantuykom. “Er is een golf van solidariteit tussen de influencers ontstaan en dat toont hun impact in de huidige samenleving.”

Archief / AGENCIES