Fr
Close

ASSOCIATIONS

The Ppress en de UPP versmelten tot We Media

Donderdag 6 September 2018

The Ppress en de UPP versmelten tot We Media

The Ppress en de UPP, de twee federaties voor periodieke pers die in januari hun lot aan elkaar verbonden, onthulden hun nieuwe gemeenschappelijke identiteit. De structuur zal voortaan als We Media door het leven gaan. De naam (en het logo) werden bedacht na een denkoefening met het bureau Hoet&Hoet.
 
We Media groepeert voortaan ongeveer 300 uitgevers en 900 magazines. Het staat onder leiding van Marc Dupain (The Ppress) en Luc De Potter (UPP). Eerstgenoemde neemt het algemeen management, laatstgenoemde de commerciële directie en de nieuwe projecten. Voorzitter is Xavier Bouckaert, CEO van Roularta en ook voorzitter van de Europese Federatie van de Magazinepers (EMMA).
 
Marc Dupain: “De kwaliteit en de diversiteit van onze media worden nog onderschat en we zullen die ook uitdragen bij andere organisaties. We zullen ons afstellen op de doelstellingen van de andere verenigingen, net zoals die van onze twee vorige verenigingen. Wat ons samenbrengt, is belangrijker dan wat ons scheidde. Ik denk aan de creatieven, de bureaus, de adverteerders, maar ook aan het grote publiek en de politieke kringen. Op B2C en B2B niveau. De strijd is dezelfde en we streven naar synergie.”
 
Xavier Bouckaert bevestigt de actiepijlers van We Media: “Ik zie twee grote punten. We worden mediamerken met meerdere platformen, met inbegrip van de sociale media, zowel on- als offline. Het zou absurd zijn om afzonderlijke toegangen tot ons reclameaanbod in stand te houden. Er bestaan nu meerdere kanalen met interessante bereikniveaus om adverteerders in staat te stellen hun doelgroepen optimaal te bereiken. Die convergentie gaat gepaard met de integratie van beide uitgeversverenigingen: we kunnen ook intern maar beter coherent zijn. Het tweede punt heeft te maken met een betere valorisatie van de kwaliteit van de content. Dat is specifiek aan ons medium en aan ons vak. Het is een belangrijk aspect dat ons onderscheidt van de nieuwe grote concurrenten. De lobby van de globale digitale spelers is zeer machtig, ook in de politieke wereld. Een reden te meer om onze inspanningen niet langer te versnipperen.”

Archief / ASSOCIATIONS