SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

GP Design voor 'Trash Isles' van AMV BBDO Londen

Dinsdag 19 Juni 2018


GP Design voor 'Trash Isles' van AMV BBDO Londen
In de Design competitie kende de jury voorgezeten door Johnny Tan (72 and sunny) de Grand Prix toe aan de bekende ‘Trash isles’ van AMV BBDO Londen voor Platsic Oceans/LadBible. De voorzitter loofde eerste het hoge niveau van de inzendingen en stelde vervolgens dat de jury gekozen had voor een case die design inzet om een verandering, een verbetering te bewerkstelligen.

‘Trash Isles’ vertrekt van het rampzalige gegeven dat het noorden van de Stille Oceaan een zone plastic afval even groot als Frankrijk bevat. Regeringen hebben dat altijd genegeerd, dus spraken de Plastic Oceans Foundation en LadBible de UN aan om ‘The Trash isles’ te erkennen als een officieel land. Dat moest niet alleen de bevolking sensibiliseren, maar andere naties ook aanzetten om het op te ruimen. De ‘eilanden’ kregen dus alle attributen die bij een officiële natie horen, van een paspoort tot een eigen munt en een staatsburgerschap. In totaal werden 200.000 mensen staatsburger van de Trash Isles en bereikte de campagne een half miljard mensen. Elk detail was tot in de puntjes uitgewerkt: een geniaal idee met een enorme culturele impact dat erin slaagde plastic afval hoog op de politieke en maatschappelijke agenda te zetten.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier