SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

GP Design voor 'Trash Isles' van AMV BBDO Londen

Dinsdag 19 Juni 2018


GP Design voor 'Trash Isles' van AMV BBDO Londen
In de Design competitie kende de jury voorgezeten door Johnny Tan (72 and sunny) de Grand Prix toe aan de bekende ‘Trash isles’ van AMV BBDO Londen voor Platsic Oceans/LadBible. De voorzitter loofde eerste het hoge niveau van de inzendingen en stelde vervolgens dat de jury gekozen had voor een case die design inzet om een verandering, een verbetering te bewerkstelligen.

‘Trash Isles’ vertrekt van het rampzalige gegeven dat het noorden van de Stille Oceaan een zone plastic afval even groot als Frankrijk bevat. Regeringen hebben dat altijd genegeerd, dus spraken de Plastic Oceans Foundation en LadBible de UN aan om ‘The Trash isles’ te erkennen als een officieel land. Dat moest niet alleen de bevolking sensibiliseren, maar andere naties ook aanzetten om het op te ruimen. De ‘eilanden’ kregen dus alle attributen die bij een officiële natie horen, van een paspoort tot een eigen munt en een staatsburgerschap. In totaal werden 200.000 mensen staatsburger van de Trash Isles en bereikte de campagne een half miljard mensen. Elk detail was tot in de puntjes uitgewerkt: een geniaal idee met een enorme culturele impact dat erin slaagde plastic afval hoog op de politieke en maatschappelijke agenda te zetten.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2018






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier