SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

IAB Europe Adex Benchmark: +6,5% voor België

Donderdag 24 Mei 2018


IAB Europe Adex Benchmark: +6,5% voor België
Volgens de laatste Adex Benchmark die gevoerd werd met IHS Markit en gisteren gepresenteerd werd op IAB Interact in Milaan stegen de investeringen in digitale reclame vorig jaar met 13,2% tot bijna 48 miljard euro. Dat is de sterkste stijging in zes jaar tijd. Bij de 27 bestudeerde landen bezet België de tiende plaats, met bijna 1 miljard bestedingen, goed voor een stijging van 6,5%.

Als we kijken naar de formaten en voor alle bestudeerde markten, vertegenwoordigt search bijna 22 miljard (+14,4%), display iets meer dan 19 miljard (+14,9%) en classified 6,7 miljard (+4,8%). Het onderzoek bevestigt ook de sterke stijging van mobile, zowel voor display (een marktaandeel van 34,3% tot 42%) als voor search (van 34,2% tot 39,3%). Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier