SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

IAB Europe Adex Benchmark: +6,5% voor België

Donderdag 24 Mei 2018


IAB Europe Adex Benchmark: +6,5% voor België
Volgens de laatste Adex Benchmark die gevoerd werd met IHS Markit en gisteren gepresenteerd werd op IAB Interact in Milaan stegen de investeringen in digitale reclame vorig jaar met 13,2% tot bijna 48 miljard euro. Dat is de sterkste stijging in zes jaar tijd. Bij de 27 bestudeerde landen bezet België de tiende plaats, met bijna 1 miljard bestedingen, goed voor een stijging van 6,5%.

Als we kijken naar de formaten en voor alle bestudeerde markten, vertegenwoordigt search bijna 22 miljard (+14,4%), display iets meer dan 19 miljard (+14,9%) en classified 6,7 miljard (+4,8%). Het onderzoek bevestigt ook de sterke stijging van mobile, zowel voor display (een marktaandeel van 34,3% tot 42%) als voor search (van 34,2% tot 39,3%). Meer details hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier