SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

D&AD Pencils: Wood en Yellow voor Ogilvy en Mirror Mirror

Vrijdag 27 April 2018


D&AD Pencils: Wood en Yellow voor Ogilvy en Mirror Mirror
De aard van de twee Belgische prijzen die de Belgen wonnen op de Britse D&AD is bekend. Mirror Mirror en Sint Lucas School of Arts Antwerp keren huiswaarts met een Wood Pencil (het equivalent van een Bronze) in Graphic Design, terwijl Ogilvy&Social.Lab een iconisch Yellow Pencil (Gold) wint met de ondertussen bekende ‘Mud Soldier’ voor Visit Flanders in Branding. Het is de eerste Yellow Pencil die Blgië wint sinds het begin van de eeuw.

Dit jaar werden er drie prestigieuze Black Pencils (Grand Prix) uitgereikt. Die bekroonden ‘It's a Tide Campaign’ van Saatchi & Saatchi NY voor P&G in Film Advertising, ‘Palau Pledge’ van Host/Havas voor Palau Legacy Project in Branding en ‘Fearless Girl’ van McCann NY voor State Street Global Advisors in Outdoor.
 
De drie vaakst bekroonde bureaus zijn BBDO NY, McCann NY en AMV BBDO. Aan adverteerderszijde is die eer voor State Street Global Advisors, voor Burger King en Apple. Het volledige palmares staat hier.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier