SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

D&AD Pencils: Wood en Yellow voor Ogilvy en Mirror Mirror

Vrijdag 27 April 2018


D&AD Pencils: Wood en Yellow voor Ogilvy en Mirror Mirror
De aard van de twee Belgische prijzen die de Belgen wonnen op de Britse D&AD is bekend. Mirror Mirror en Sint Lucas School of Arts Antwerp keren huiswaarts met een Wood Pencil (het equivalent van een Bronze) in Graphic Design, terwijl Ogilvy&Social.Lab een iconisch Yellow Pencil (Gold) wint met de ondertussen bekende ‘Mud Soldier’ voor Visit Flanders in Branding. Het is de eerste Yellow Pencil die Blgië wint sinds het begin van de eeuw.

Dit jaar werden er drie prestigieuze Black Pencils (Grand Prix) uitgereikt. Die bekroonden ‘It's a Tide Campaign’ van Saatchi & Saatchi NY voor P&G in Film Advertising, ‘Palau Pledge’ van Host/Havas voor Palau Legacy Project in Branding en ‘Fearless Girl’ van McCann NY voor State Street Global Advisors in Outdoor.
 
De drie vaakst bekroonde bureaus zijn BBDO NY, McCann NY en AMV BBDO. Aan adverteerderszijde is die eer voor State Street Global Advisors, voor Burger King en Apple. Het volledige palmares staat hier.



ARCHIVE / AWARDS






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier