SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Disney 's werelds waardevolste mediamerk van het jaar

Zondag 18 Februari 2018


Disney 's werelds waardevolste mediamerk van het jaar
Volgens de jaarlijkse Brand Finance Media 25 league blijft Disney ook in 2017 het waardevolste mediamerk. Ondanks een daling met 5% in 2017 is de entertainment gigant nog steeds goed voor een waarde van 32,6 miljard dollar. Tegelijk behaalde het merk een AAA+ brand rating en een Brand Strenght Index Score van 92,3, waardoor het meteen ook ’s werelds sterkste merk blijkt, gezien over alle categorieën samen.
 
De tweede en de derde plaats vielen ook te beurt aan Amerikaanse merken, meer bepaald aan Fox (met een geschatte waarde van 17 miljard dollar) en NBC (geschatte waarde: 14,9 miljard dollar). De Amerikanen nemen overigens acht plaatsen in de top tien voor hun rekening en hun gezamenlijke waarde vertegenwoordigt 86% van het totaal.
 
Met een groei van 41% tot een waarde van 2,4 miljard dollar is Canal+ dit jaar het snelst groeiende merk in de ranking.
 
Je ontdekt de volledige rangschikking en methodologie van de Brand Finance Media 25 league table hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier